سفیر تاجیکستان در ایران گفت: ارزش مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان ضمن دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: در چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: در بین استان‌های کشور ایران، خراسان رضوی پیشقدم در مبادلات تجاری و اقتصادی است لذا با استفاده از همکاری بین استانی می‌توانیم تبادلات خود را گسترش بیشتری بدهیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی که موجب افزایش تعاملات بیشتر ۲ کشور شده است گفت: در گسترش تعاملات باید اشتراکات فرهنگی قوی بین ۲ کشور مورد نظر قرار بگیرد.

یعقوبعلی نظری، تاجیکستان را یکی از اهداف جدی برای تبادلات اقتصادی بین استان خراسان رضوی و استان‌های طرف مقابل برشمرد و اضافه کرد: با توجه به زمینه‌های فرهنگی و اشتراکات بین ۲ کشور فعالان اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی در این خصوص داشته باشد.

وی روند ارتباطات ۲ کشور را رو به رشد دانست و گفت: برای برگزاری نمایشگاه‌ در ۲ کشور نیز آمادگی لازم در استان خراسان رضوی وجود دارد.

تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار