مجلس با کلیات طرح اصلاح‌ بندی از آیین‌نامه داخلی مجلس که در آن روند عضویت اعضای هیئت‌رئیسه در کمیسیون‌های تخصصی را تغییر می‌داد مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور) کلیات طرح یک فوریتی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره الحاق یک تبصره به ماده ۶۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را بررسی کردند.

کلیات این طرح با ۱۴۷ رای موافق، ۵۵ نماینده رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ رای به تصویب نرسید؛ اصلاح آیین‌نامه داخلی به دو سوم رای نمایندگان احتیاج دارد.

محمدقسیم عثمانی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در توضیح این طرح گفت: در آیین نامه داخلی صرفا رئیس مجلس از نداشتن کمیسیون مستثنی بود. با این مصوبه هیئت رئیسه نیز لازم به عضویت در کمیسیون نیست و اینگونه هیئت رئیسه به امور نمایندگان بهتر رسیدگی خواهند کرد و نمایندگانی که هنوز کمیسیون ندارند می‌توانند به کمیسیون تخصصی خود بروند.

در جلسه علنی ۲۱ مرداد یک فوریت طرح اصلاح ماده ۶۲ آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده بود.

طبق ماده ۶۲ آیین نامه داخلی مجلس، هرنماینده ۶ ماه یک‌بار می‌تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کند. انتقال به کمیسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر در این آیین‌نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار