رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: آتش سوزی گسترده در مراتع و بادام زار‌های بخش شهیون دزفول پس از ۵ ساعت مهار شد.

محمد شفیعی زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: وقوع آتش سوزی گسترده در مراتع و بادام زارهای روستای دارک از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول شنبه شب به یگان حفاظت این اداره اطلاع و با سرعت تیم های عملیاتی به محل گزارش شده اعزام شدند.

او سخت گذر بودن منطقه را یکی از چالش های مهم تیم عملیاتی برای مهار این آتش اعلام کرد و افزود: با توجه به شدت و گستردگی این آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه علاوه بر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دزفول، تیم های مردمی جوامع محلی و دوستداران محیط زیست در مهار این آتش سوزی مشارکت داشتند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول ادامه داد: سرانجام پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، مردم طبیعت دوست بخش شهیون و دوستداران طبیعت، این آتش سوزی بامداد امروز یکشنبه به طور کامل مهار شد.

او با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال حاضر در دست بررسی است، افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور پایش و ایمن سازی عرصه تا زمان دفع کامل خطر شعله ور شدن مجدد در عرصه حضور داشته و در حال پابس منطقه هستند.

آقای شفیعی زاده اضاقه کرد: شهروندان می توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار