مدبر گفت: امروز در پنجره طلایی روابط ایران و روسیه هستیم و به هیچ وجه نباید این روابط با فضا سازی تبلیغاتی و سوءتفاهم‌ها دچار اخلال شود.

روح الله مدبر کارشناس مسائل روسیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با حاشیه هایی که در هفته های اخیر در ارتباط با موضع گیری های مقامات روسیه علیه منافع کشورمان در منطقه اظهار کرد: معتقد هستم در ۳ هفته گذشته کلان پروژه تبلیغاتی رسانه‌ای برای ایجاد اختلاف میان ایران و روسیه با استناد به یک ترجمه نادرست از صحبت‌های مقامات روسیه، صورت گرفت که خروجی آن همین بیانیه آمریکایی‌ها  و بریتانیایی‌ها بود. بیانیه‌ای که آن ها در آن  اعتراف کردند که از تعمیق روابط نظامی ایران و روسیه به دلیل بعد سطح بازدارندگی که ایجاد می کند،نگران هستند.

وی ادامه داد: به عبارتی بحث فروش تسلیحات ایران به روسیه بازی تبلیغاتی است و هم موضوع اختلاف در محور مواصلاتی آذربایجان به نخجوان دروغی بیش نبوده است، چرا که روس‌ها در سخنان خود  از واژه زنگزور استفاده نکردند و به هیچ وجه روس‌ها معتقد به تغییر مرز در آن منطقه نیستند.

مدبر افزود: روس‌ها معتقد به ایجاد یک مسیر ترانزیتی هستند که بدون تغییر مرز، کالاها راحت‌تر عبور کند ، اما دیدیم فضای تبلیغاتی رسانه‌ای را ایجاد کردند که این را به سمت اختلاف میان دو کشور ببرند.

وی اظهار کرد: در بحث جزایر سه گانه هم لاوروف در نشستی که در میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس حضور داشت به هیچ وجه درباره جزایر سه گانه موضع گیری نکرد و اتفاقا سخنانی مطرح شد که کشور‌های عربی مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند؛ لذا  باید دستگاه‌های متولی ما بدانند که فضا سازی تبلیغاتی و اهداف دشمنان به چه سمتی سوق پیدا کرده است.  بدانیم  پشت پرده این فضاسازی رسانه‌ای ایجاد اختلاف میان روابط ایران و روسیه است.

وی درباره سیاست خارجه کشورمان در این دروه و تفاوت آن با دوره‌های قبل گفت: امیدواریم هیچگاه به دوران سیاست خارجه دوران دولت آقای روحانی بازنگردیم. سیاست خارجه ما در آن زمان بسیار به غرب اعتماد داشت و نتیجه هم آن شد که آمریکا به راحتی از برجام خارج شد، آقای ظریف هم رویکرد مثبتی به روسیه نداشت و مصاحبه‌هایی هم که داشت همیشه با زاویه درباره روسیه صحبت می‌کرد.

کارشناس مسائل روسیه تاکید کرد: آقای عراقچی عنوان کرده که سیاست خارجه متفاوتی را دارد و به امید خدا سیاست ایشان هم متفاوت است. سیاست کلی وزارت خارجه باید همان سیاست کلانی باشد که توسط رهبری تنظیم می‌شود.

مدبر در انتها گفت: امروز در پنجره طلایی روابط ایران و روسیه هستیم و به هیچ وجه نباید این روابط با فضا سازی تبلیغاتی و سوءتفاهم‌ها دچار اخلال شود. هر سوءتفاهم میان ایران و روسیه باید پشت در‌های بسته حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
مطمئن باشید اگر نگران بود فریادنمیزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
پنجره طلایی ؟!!!

چه تعبیر ناشیانه و بی مسمایی!!!

اون پنجره بقول خودت طلایی را ببند سوز میاد تو

دوست دارید خودتون تشریف ببرید پیش عمو
Germany
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
از مرز ارمنستان چه خبر
بی غیرت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
اصلا پنجره ای هست؟ فقط استفاده روسیه از ایران است و ایران که خود را به خواب زده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
بخواب نزده مشکلی برای سردمداران حکومت پیش نمیاد بخاطر همین کاری ندارند که چه برسر مردم وکشوربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کدام پنچره طلایی برادر ...ول معطلیم
آخرین اخبار