پنجمین جشنواره شکرگزاری برداشت آلبالو در شهر زنگنه ملایر برگزار شد.

 بخش زند با بیش از ۷۰۰ هکتار باغ آلبالو و تولید سالانه ۶ هزار ُتن محصول، قطب تولید آلبالو در استان همدان است و نام شهر آلبالو و شکوفه‌های گیلاس را یدک می‌کشد.

بخشدار زند در این جشنواره گفت:بخش زند دارای سه دهستان با ۴۶ روستای دارای سکنه است که بیشتر ساکنان این روستا‌ها به کشاورزی و باغدارای مشغول هستند.

محمدرضا احمدی به یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغ آلبالوی استان همدان اشاره و تصریح کرد: بخش زند دارای ۷۳۳ هکتار باغ آلبالو است و میانگین از هر هکتار باغ این بخش، ۹ ُتن آلبالو برداشت می‌شود؛ اما میانگین برداشت آلبالو در کشور ۶ ُتن در هر هکتار است.

او همچنین از برداشت بیش از ۶ هزار ُتن آلبالو، امسال در بخش زند خبر داد و گفت: امسال به علت ایجاد بازار رقابتی قیمت آلبالو تا کیلویی ۷۰ هزار تومان هم رسید و گردش مالی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان بخش زند داشت.
کد ویدیو
دانلود

در این جشنواره غرفه‌هایی برای عرضه محصولات کشاورزی به ویژه آلبالو، زردآلو و گیلاس و صنایع دستی و به همت مجمع خیرین سلامت غرفه‌هایی فروش غذا و همت والا به نفع بیماران سرطانی و سخت درمان، غرفه اهدای عضو و

فروش کیسه نان به منظور مبارزه با کیسه‌های پلاستیکی و حفاظت از محیط زیست برپا شد.

نورافشانی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس به ویژه سه دستگاه دوچرخه از طریق قرعه کشی به شرکت کنندگان، از دیگر بخش‌های متنوع جشنواره آلبالو بود.

۳۱ تیر ۱۴۰۲ جشنواره آلبالوی شهر زنگنه ثبت ملی شد.

برچسب ها: جشنواره ، البالو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.