استاندار لرستان گفت: مهارت‌افزایی علاوه بر توسعه اشتغال موجب افزایش کیفیت کار و آموزش مهارت در واحد‌های تولیدی می‌شود.

ابوطالب شفقت  اظهار کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما در سال‌های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری به آن توجه می‌شود بحث مهارت افزایی است که در اواخر سال گذشته با تصویب قانون مهارت افزایی توسط مجلس شورای اسلامی در قالب اساسنامه مهارت افزایی ابلاغ شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۲۵ دستگاه اجرایی عضو شورای مهارت استان هستند تصریح کرد: این موضوع علاوه بر توسعه اشتغال موجب افزایش کیفیت کار و آموزش مهارت در واحد‌های تولیدی می‌شود.

شفقت افزود: در طول ۵۰ سال گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عهده‌دار این مسئولیت بوده و حسب اهمیت مسئله و مصوبه مجلس امروز اولین جلسه شورای مهارت استان با این عنوان برگزار شده است.

وی بر هم افزایی در استفاده از تجهیزات و امکانات و ارتباطات موجود که در اختیار دستگاه‌های اجرایی مختلف است تاکید کرد و گفت:لازم است مهارت مربیان و محتوای علمی و آموزشی مراکز مختلف افزایش پیدا کرده و به این منظور باید با استفاده از دانشگاهیان، نوآوری در مشاغل و حرفه‌ها متناسب با شرایط اقلیمی ایجاد شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در لرستان ظرفیت کشاورزی و زنجیره ارزش آن بسیار بالاست گفت: می‌توان با مهارت افزایی بر اساس تنوع موجود مشاغل بسیار زیادی در حوزه کشاورزی ایجاد کرد.

شفقت بیان کرد: مرکز مهارت افزایی این آمادگی را دارد تا مردم را برای افزایش مهارت دعوت کند تا هم شغل ایجاد کند و هم حرفه مورد نظر با کیفیت بالاتر انجام پذیرد.

وی افزود: در این زمینه بخش خصوصی هم بسیار فعال است و در اکثر شهرستان‌های ما کارگاه‌های مهارت افزایی وجود دارد و امیدوارم با استقبال مردم بتوانیم سطح اشتغال را در استان افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.