پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه دلالان در فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند گفت: درویش با همه تجربه مدیریتی که دارد، علیپور را گران خرید.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه جذب لوکاس ژوائو مهاجم آنگولایی را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد:  نقطه تاریک در خرید مهاجم از سوی پرسپولیس این است که علی علیپور را به خدمت گرفت. من شنیدم  علیپور گفته استقلالی‌ها ۴۰ میلیارد  به او پیشنهاد دادند و درویش برای اینکه دل هواداران را به دست آورد ۵ میلیارد دیگر هم روی ۴۰ میلیارد گذاشته و ۴۵ میلیارد برای جذب علیپور هزینه کرده است. من نمی‌گویم که علیپور مهاجم بدی است. او از خانواده پرسپولیس بوده است، اما او در این ۳ بازی که حضور  داشت نشان داد که آن علیپور که انتظار داشتیم نبوده است. به نظرم ۴۵ میلیارد تومان را اضافه خرج کردیم. البته  دلالان در فوتبال  تصمیم می‌گیرند. درویش با این همه تجربه مدیریتی که دارد و زحمات زیادی هم که برای پرسپولیس کشیده است، اما به نظرم علیپور را گران خرید و با آن پول می‌توانست یک مهاجم خوب از لیگ برتر انگلیس بیاورد.

او افزود: اگر پرسپولیسی‌ها  پول خرید مهاجم آنگولایی و علیپور را روی هم می‌گذاشتند در نهایت می‌توانستند یک مهاجم از رئال مادرید بیاورند.  مهاجم آنگولایی رزومه دار است و مطمئن باشید بازیکنی که در لیگ انگلیس بازی کرده، بازیکن درجه یک و ممتازی است.

فنونی زاده درباره بازی پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: عربستانی‌ها خیلی خرج کردند تا فوتبالشان پیشرفت کند. از دیرباز رقیب سنتی ما تیم‌های عربستانی هستند.  متاسفانه ما زیرساخت نداریم. ورزشگاه فولاد شهر باعث آبرویزی فوتبال ما شد. تیم پرسپولیس ۲، ۳ ماه قبل آخرین بازی اش در لیگ برتر فوتبال فصل گذشته را برابر مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی برگزار کرد  و هم سکو‌ها و هم کیفیت چمن ورزشگاه خوب بودند. چرا ورزشگاه آزادی را خراب کردند؟ در حالی که می‌دانستند ۲، ۳ ماه بعد باید لیگ نخبگان در این ورزشگاه برگزار شود و رونالدو قرار است به ایران بیاید و باعث آبرویزی ملی می‌شود.  درست است که سن بازیکنان تراز اول دنیا  بالاست، اما تجربه بالایی دارند. به نظرم نباید دست به ورزشگاه آزادی می‌زدند، چون هم هزینه بر است و هم خیلی‌ها از کنار بازسازی استادیوم آزادی می‌خواهند پولی به دست آورند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه مهدی طارمی جواب انتقاد‌های خداداد عزیزی را داده است، گفت: طارمی یکی از بهترین بازیکنان ما است، اما هوادار حق دارد از بازی تیم ملی انتقاد کند. هوادار بلیت خریده و به ورزشگاه آمده است، اما بازی بی کیفیت از  بازیکنان تیم ملی دیده است. البته اسم بازیکنان فعلی تیم ملی را نه تریلری می‌کشد و نه قرارداد‌های مالی که می‌بندند. کادر فنی تیم ملی ۵ بازیکن جوان می‌آورد. درست است که ۲ بازیکن جوان را در بازی با قرقیزستان در زمین گذاشت، اما به نظرم‌ای کاش  از  ارشیا شکوری در  درون دروازه تیم ملی استفاده می‌کرد. البته بیرانوند ما را در بازی با قرقیزستان نجات داد وگرنه باید این بازی را می‌باختیم و ۲ موقعیت صددرصد را بیرانوند گرفت. به هر حال دوباره  به بازیکنانی در تیم ملی دل بستیم که همه آنها بالای ۳۰ سال هستند و بازیکنانی مثل جهانبخش و  قدوس که تیم نداشتند هم به تیم ملی دعوت شدند و بازی کردند.

او ادامه داد:  عزت اللهی بازیکن باکیفیتی است، اما مصدوم بوده و در لیگ امارات بازی می‌کند. نبود نوراللهی هم در این بازی‌های تیم ملی به چشم می‌خورد. نوراللهی اشتباه کرده که اردوی تیم ملی را ترک کرد، اما کادر فنی باید مدیریت کند و دلسوزانه او را ببخشد و به تیم ملی دعوت کند. به نظرم یک نفر مثل نوراللهی در میانه زمین تیم ملی کم است. هر چقدر که سامان قدوس را در میانه میدان بگذارید باز هم یک پاسور می‌خواهیم. به هر حال طارمی و آزمون به عنوان بهترین مهاجمان آسیا در خط حمله تیم ملی هستند، اما کسی نیست به آنها پاس بدهد.

او ادامه داد: طارمی به عقب برمی گردد تا توپ بگیرد و آن قدر توپ رسانی به او کم است که این بازیکن به عقب می‌آید تا توپ بگیرد. دایی هم ۲، ۳ سال پایان فوتبالش پاس دریافت نمی‌کرد و او به  عقب می‌آمد تا توپ بگیرد. رونالدو هم توپ به او نمی‌رسد به عقب می‌آید و این طبیعی است که بازیکنانی که اواخر عمر فوتبالی خود را می‌گذرانند برای دریافت توپ به عقب زمین می‌روند. این زشت است که ما می‌گوییم تیم دوم آسیا هستیم، اما به نظرم با کیفیت بدی که داریم تیم ۷، ۸ آسیا هم نیستیم. گروهمان هم فوق العاده سخت است و ان شا الله بتوانند به عنوان تیم اول صعود کنند، اما بعید می‌دانم. اگر  ملی پوشان  بازی با قرقیزستان را جلوی ازبکستان بازی می‌کردند ۵ گل می‌خوردند.

فنونی زاده تصریح کرد: خداداد عزیزی شوخ طبع است و صحبتهایش را با مزاح و شوخی می‌گوید. به نظرم  خداداد حرف درستی زده است و منظورش این بوده که ما آن قدر توانایی داریم که با یک دست و پا  هم می‌توانیم به جام جهانی برویم. با این قانونی که اینفانتینیو رئیس فیفا وضع کرده است و ۴۸ تیم راهی جام جهانی می‌شوند به نظرم بنگلادش هم می‌تواند به جام جهانی برود و در گروه برزیل قرار بگیرد. کیفیت جام جهانی پایین آمده است. به نظرم طارمی نباید آن حرف‌ها را می‌زد و می‌توانست با خداداد حرف بزند و بگوید که از  صحبتهایش ناراحت شده  است. به هر حال هواداران همانطور که برای استقبال تیم ملی به فرودگاه و هتل محل اقامتشان رفتند، همانطور هم یقه ملی پوشان  را در  زمین مسابقه می‌گیرند. باید بازیکنان تیم ملی خوب بازی کنند.

وی افزود: ما جلوی عربستان بازی نکردیم که بیرانوند ۳ موقعیت صددرصد گلزنی را بگیرد و ما جلوی تیم درجه سوم قرقیزستان بازی کردیم. به نظرم بازی تیم ملی برابر قرقیزستان ضعیف بود و ۵۰ درصدش هم کیفیت بد زمین بود و همین زمین باعث شد که گل بزنیم، چون گلر قرقیزستان فوق العاده سرحال بود و شوت نورافکن بد نبود، اما گلر قرقیزستان توپ خورد زمین و آمد جمع کند که به سینه اش خورد و طارمی هم در ۱۸ قدم بی رحم است و توپ را وارد دروازه حریف کرد. موقعیت‌های قرقیزستان بیشتر از ما بود به خاطر همین هوادار حق دارد اعتراض کند.

او درباره بازی تیم ملی برابر تیم ملی امارات بیان کرد: اماراتی‌ها از ایران می‌ترسند. درست است زیرساخت هایشان حرف ندارد و بازیکنان قابلی آوردند، اما مطمئن باشید تیم‌های باشگاهی امارات  خلیلی بهتر از تیم ملی شان هستند.  بازیکنان تیم ملی باید هر بازی را در حکم فینال ببینند، چون ۲ تیم از هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی می‌روند.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار