مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قم گفت: از آنجا که تعداد قبور در بهشت معصومه (س) بالاست، قیمت قبر افزایش چندانی ندارد، در نتیجه مافیای خرید و فروش قبر نیز در بهشت معصومه (س) شکل نمی‌گیرد.

 سید سیف الدین موسوی نیارکی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: ۱۰ هزار قبر بیشتر از نیاز سالانه برای مواقع بحران آماده داریم تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: حداقل هزینه کفن و دفن در بهشت معصومه (س) ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان، حداقل مبلغ قبر یک میلیون تومان و حداکثر مبلغ قبر نیز ۲۰ میلیون تومان است که مربوط به آلاچیق‌های هشت‌نفره می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری قم خاطرنشان کرد: معمولاً هر سال سه برابر تعداد فوتی‌ها قبر آماده در بهشت معصومه (س) وجود دارد.

موسوی نیارکی گفت: از آنجا که تعداد قبور در بهشت معصومه (س) بالاست، قیمت قبر افزایش چندانی ندارد در نتیجه مافیای خرید و فروش قبر نیز در بهشت معصومه (س) شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد این سازمان تنها به فروش مقابر وابسته نیست عنوان کرد: مغازه‌هایی داخل بهشت معصومه (س) برای خدمت رسانی به شهروندان و عزاداران ایجاد شده که در آمد پایدار سازمان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار