نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر تلاش در راستای اجرای درست و صحیح و مطلوب سند تحول بنیادین، گفت: پرداختن به کیفیت کار و ارتقا شاخص‌های آموزشی و تربیتی بسیار حائز اهمیت است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی ا زحمات و عرض خدا قوت به جامعه فرهنگیان استان، بیان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان سندی جامع و کامل و بالادستی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و ضرورت دارد در مسیر اجرای درست و صحیح و مطلوب آن تلاشی همه جانبه صورت گیرد.

وی بر لزوم نظارت و راستی آزمایی گزارش‌ها تاکید کرد و افزود: مبنای بسیاری از اقدامات و تصمیمی‌گیری‌ها گزارش‌های ارائه شده از ناحیه مسوولان در استان است و باید هر کدام از گزارش‌هایی که ارائه می‌شود به صورت پله به پله تحت نظارت و راستی آزمایی قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر به دنبال نتیجه خوب و خروجی مثبت از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هستیم؛ باید به کیفیت کار و ارتقاء شاخص‌های آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بر لزوم به روز بودن دانش معلمان و ضرورت برگزاری دوره‌های توانمندسازی همراه با تغییرات روز و به ویژه مفاهیم کتب درسی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت ساحت تربیتی و ارتقای و تقویت آن در بین دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در تحقق اهداف این مسیر باید با جدیت دنبال شود.

وی اظهار کرد: ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای و بررسی و تحلیل میزان رشد و افت مولفه‌های مختلف، کمک شایانی در ترسیم نقشه راه و رسیدن به هدف مورد نظر خواهد کرد.

آیت‌الله محامی افزود: در بُعد تربیتی و ارتقای شرایط آن در بین دانش آموزان، برگزاری جلسات دوسویه و برقراری ارتباط کلامی بین اساتید تربیتی که قدرت تاثیر گذاری فکری در بین دانش آموزان و معلمان دارند؛ کاری ماندگار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شنیدن صحبت دانش آموزان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتگوی دو طرفه با آنها را جدی بگیرید و تمام تلاش تان بر تربیت نسلی فرهیخته، متدین، متعهد و دلسوز نظام و اسلام باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار