وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۱۳ هزار نظامی اوکراینی و انهدام بیش از ۱۰۰ تانک متعلق به ارتش این کشور در عملیات کورسک خبر داد.

حدود یک ماه پس از آغاز حمله اوکراین به منطقه کورسک در غرب روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کی‌یف ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر از نیرو‌های مسلح خود را در این عملیات از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه افزود که تاکنون ۱۱۰ تانک اوکراینی در این عملیات منهدم شده است. 

اوکراین در ۶ اوت (۱۶ مرداد) به صورت غافلگیرانه به منطقه کورسک روسیه حمله کرده و اعلام کرد که حدود ۳۰ کیلومتر از مرز پیشروی کرده است اما حملات آن کم کم کند شد و روز پنجشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که روسیه «ضدحمله» خود را آغاز کرده است. 

شبکه سی‌ان‌ان روز گذشته با تعدادی از مجروحین اوکراینی که در حمله به کورسک حضور داشته‌اند مصاحبه کرد و به نقل از آنان این عملیات را «دشوار» با تلفاتی مشابه تلفات خط مقدم خواند. از طرفی، روسیه می‌گوید تاکنون ۱۰ شهرک خود را از نیرو‌های اوکراینی باز پس گرفته است. 

اوکراین دلایل متعددی برای آغاز این عملیات عنوان کرده که کند کردن پیشروی روسیه در دونتسک (منطقه شرقی اوکراین) و تحت فشار قرار دادن مسکو برای مذاکره از جمله این دلایل هستند. این در حالی است که نیرو‌های روسی در روز‌های اخیر در حال پیشروی به سمت «کوراخوف» شهری در ۳۵ کیلومتری جنوب «پوکروفسک» بوده‌اند.

 پوکروفسک محل یک ایستگاه راه‌آهن کلیدی در شرق اوکراین است و چندین جاده اصلی از آن عبور می‌کند؛ بنابراین یک نقطه تدارکاتی ضروری برای سربازان اوکراین در خط مقدم شرقی محسوب می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند اوکراین با حمله به غرب روسیه مرتکب اشتباه محاسباتی شده و شهر‌های مهم شرقی خود را در معرض سقوط قرار داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار