مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر به مدت ۳ روز در بیرجند برگزار می‌شود.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر در بیرجند گفت: ۲۰۰ هنرمند از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در این مرحله به رقابت می‌پردازند.

او با بیان اینکه دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر با حضور داوران برجسته از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هنرمندان درحال برگزاری است، افزود: از ۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافته‌اند که به مدت ۳ روز و به میزبانی خراسان جنوبی رقابت می کنند.

فرخنده با بیان اینکه بخش آواز زیر ۱۸ سال به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: در بخش آواز بالای ۱۸ سال ۲۰ شرکت‌کننده داشتیم که ۱۱ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در بخش ساز دوتار ۱۸ نفر زیر ۱۸ سال و ۱۹ نفر بالای ۱۸ سال در مرحله پایانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش ساز سرنا از ۱۴ نفر ۵ نفر تأیید اثر شدند ولی به دلیل عدم تکمیل ظرفیت این بخش هم برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: در بخش نوازندگی ساز‌های کوبه‌ای ۹ نفر و در بخش گروهی ۱۴ گروه به رقابت می‌پردازند؛ در بخش آموزش دوتار نیز ۲۳۷ نفر مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار