معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ درصد نسخه‌ها در سازمان بیمه سلامت، تمام الکترونیک بوده و کمتر از ۲ درصد به صورت کاغذی پذیرش شده است.

مهدی رضایی درباره میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت ایران افزود: میزان نسخ الکترونیک که در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت پذیرفته شده ۱۰۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۶۲ مورد بوده که بیش از ۹۸ درصد از کلیه نسخ پذیرفته شده را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: به طور میانگین در ماه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ثبت می‌شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: براساس تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان بیمه سلامت می‌تواند به منظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های درمان حداکثر تا ۲۰ درصد از اسناد دارویی را به صورت کاغذی دریافت کند که در سال گذشته تنها ۲ درصد از نسخ به صورت کاغذی دریافت شده است.

رضایی گفت: بر اساس تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیر ساخت‌های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، نسخه‌نویسی می‌تواند به صورت کاغذی و با درج کد ملی بیمار انجام شود.

وی اظهار کرد: پذیرش نسخه کاغذی در شرایط اضطراری پیش گفته، در راستای حمایت از بیمه شدگان و در موارد محدود بر اساس قانون انجام می‌شود و سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد»، متعهد به حمایت از بیمه شدگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار