معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: موتورسواران با تخلفاتی خطرناک، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: موتورسواران به دلایل مختلفی دچار تخلفات گوناگونی می‌شوند که می‌توانند جان خود و دیگران را به خطر بیندازند. این موضوع حتی ممکن است تا مرز مرحله غیرقابل جبران هم برسد. 

او ادامه داد: به دلیل تلاش برای صرفه‌جویی در زمان یا عدم صبر، بسیاری از موتورسواران از چراغ قرمز عبور می‌کنند. این تخلف خطرناک می‌تواند باعث تصادف‌های جدی شود. به‌ویژه در ترافیک سنگین، برخی موتورسواران برای فرار از ترافیک وارد پیاده‌رو می‌شوند که هم برای عابران و هم برای خودشان خطرناک است. بسیاری از موتورسواران به دلایل مختلف از بستن کلاه ایمنی امتناع می‌کنند، که این امر نه تنها خلاف قوانین است بلکه خطر آسیب‌های جدی در تصادفات را افزایش می‌دهد.

کشیر تصریح کرد: برخی موتورسواران از خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی‌ها استفاده می‌کنند، به‌ویژه در ساعات پرترافیک، که موجب اخلال در نظم ترافیکی می‌شود. در برخی موارد، موتورسواران اقدام به حمل بار‌های سنگین و بزرگ می‌کنند که تعادل وسیله نقلیه را به خطر می‌اندازد و احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد.

او گفت: فرار از ترافیک سنگین، فشار‌های زمانی، عدم آگاهی کافی از قوانین و در مواردی عدم وجود نظارت کافی است. همچنین، برخی موتورسواران به دلیل چابکی موتور، احساس می‌کنند که از قوانین عبور می‌توانند با سرعت بیشتری تردد کنند.

خبرنگار:عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار