تیم والیبال کم ایر أفغانستان در آخرین بازی خود در مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا با شکست نماینده کویت در جایگاه هفتمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

تیم‌های کم ایر (افغانستان) و اسپورتینگ کلاب (کویت) از ساعت ۱۴ امروز برای تعیین هفتم به مصاف یکدیگر رفتند که تیم کم ایر در این دیدار ۳ بر یک و با امتیاز‌های (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۳ بر ۲۵ و ۲۹ بر ۲۷) اسپورتینگ کلاب (کویت) را شکست داد و در جایگاه هفتمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

در ست نخست این دیدار شاگردان حمید موحدی بازی زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و با پیشرفت خوبی نسبت به بازی‌های ابتدایی خود، توانستند تیم اسپورتینگ کلاب کویت را در این ست ۲۵ بر ۱۹ شکست دهد.

ست دوم نیز با برتری تیم افغانستان ادامه یافت و با هماهنگی بی نظیر توانست با حفظ اختلاف امتیاز تا پایان ست، امتیاز را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود ثبت کند.

در ست سوم، اما در یک رقابت تنگاتنگ تیم اسپورتینگ کلاب (کویت) از حریف افغانی پیشی گرفت و با دو اختلاف و با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ نتیجه این ست را برای خود ثبت کرد تا بازی به ست چهارم کشیده شود.

شاگردان سرمربی ایرانی تیم والیبال أفغانستان که در رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا به خوبی در کنار ستاره‌های والیبال آموخته اند در رقابتی جذاب و نفس گیر ست چهارم این دیدار را با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به پایان رساندند. همچنین در این ست ««عبدالله بوفتین»» پاسور تیم کویت به علت اعتراض به نظر داور کارت زرد دریافت کرد.

ایندرا موفلیح از اندونزی و علیرضا قریب از ایران به ترتیب داوران اول و دوم این دیدار بودند. 

کم‌ایر (افغانستان) در مرحله مقدماتی دو شکست برابر فولاد سیرجان و الریان قطر تجربه کرد و در سومین بازی این مرحله موفق به شکست گاز الجنوب شد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب نماینده قزاقستان شد تا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های پنجم تا هشتم به میدان برود. افغانی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی نیز نتیجه را به گاز الجنوب عراق واگذار کردند و در آخرین مسابقه خود مقابل اسپورتینگ کلاب کویت موفق به کسب رتبه هفتم شدند.

نماینده افغانستان امسال پنجمین حضور خود را در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا تجربه می‌کند که بهترین عملکرد خود را نیز ثبت کرده است. نماینده این کشور در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ دوازدهم شد، در سالن ۲۰۲۳ در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

تیم والیبال اسپورتینگ کلاب (کویت) در مرحله مقدماتی سه شکست برابر نمایندگان قزاقستان، اندونزی و ایران (شهداب یزد) تجربه کرد و در مرحله نخست حذفی برابر فولاد سیرجان ایرانیان مغلوب شد تا از حضور در جمع چهار تیم برتر بازبماند. نماینده کویت در مرحله نیمه نهایی نیز مغلوب الریان قطر شد و در آخرین دیدار خود مقابل نماینده افغانستان شکست خورد و به جایگاه هشتمی این رقابت‌ها رضایت داد.

گاز الجنوب (عراق) و الریان اسپورت کلاب (قطر)، ساعت ۱۷ و در آخرین بازی خود در سالن اختصاصی شهداب یزد برای کسب رتبه پنجمی رقابت می‌کنند.

گفتنی است دیدار‌های رده‌بندی و فینال این رقابت‌ها نیز ساعت ۱۴ و ۱۷ روز یکشنبه ۲۵ شهریور در سالن اختصاصی شهداب یزد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار