مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان اتباع گفت: ثبت نام اتباع بیگانه فقط باید با کد یکتا صورت گیرد.

پنجمین جلسه شورای آموزش پرورش استان کرمان با حضورحسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان و اعضای شورای آموزش و پرورش  برگزار شد.

شهباز حسن پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروز از ۴ مدارس اتباع بازدید کردم و با خانواده‌ها صحبت کردم، گفت: شرایط ثبت نام به خوبی در استان برای اتباع در حال انجام است. 

وی  با اشاره به اینکه  بالاترین و پایدارترین زمینه اشتغال را مدارس غیرانتفاعی فراهم کردند، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  مدارس خیلی خوبی در شهرستان راور ساخته  است و اتاق بازرگانی ۱۲۰ مدرسه را در استان ساخته و یا در حال ساخت دارد.

وی گفت: مدارس بالای ۴۵ نفر کلاس باعث چهره نازیبایی می‌شود.

 محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه بازگشایی مدارس خیلی مسائل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: در روز بازگشایی مدارس، همه دستگاه‌های برای بدرقه فرزندان شهید به مدرسه کمک کنند.

استاندار کرمان با اشاره به ثبت نام اتباع بیگانه  بیان کرد: تحت هیچ شرایطی، هیچ دانش آموز غیرمجازی نباید ثبت نام شود.

وی افزود: مدارس غیردولتی باید طبق مصوبه پول دریافت کنند. 

فداکار با اشاره به اینکه در بحث توسعه مدارس باید مشکل انشعاب مدارس حل شود تا مدارس معطل نباشند، گفت: مدیران مدارس پیگیری و فرمانداران کمک کنند تا در این هفته مشکل حل شود.

وی با  اشاره به اینکه در بخش تجهیز نماز خانه‌های مدارس به ویژه تهیه  ۱۰ هزار متر فرش نمازخانه‌ها کمک  شود،  بیان کرد: مدارس رفسنجان شرایط مناسبی ندارند و باید یک جلسه در رفسنجان تشکیل شود و خیران کمک کنند تا مشکل این مدارس حل شود.

 رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه بازگشایی مدارس باید یک بازگشایی ارزشمندی باشد که خاطره آن تا پایان مدارس در ذهن بچه‌ها بماند و آن ها باید کار را با شور و نشاط آغاز کنند، گفت: کرمان جزو استان‌های برتر در بحث ثبت نام، نقل و انتقالات است. 

وی با اشاره به اینک در مورد ثبت نام اتباع شیوه نامه جدید آمده است و فقط باید با کد یکتا ثبت نام صورت گیرد و ثبت نام آغاز شده است، بیان کرد: کد یکتا یک کد ۱۰ رقمی مانند کدملی دانش آموزان ما است و برای ثبت نام اتباع الزامی است.

رضایی با اعلام اینکه در اجرای قانون مدارس دولتی و غیر دولتی نداریم و زنگ نماز در همه این مدارس نواخته می‌شود،  افزود: در روز اول مهر،  رونمایی از کتاب شهید ایرانمنش تنها مدیر کل شهید آموزش و پرورش کشور را در کرمان خواهیم داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار