سردار معروفی با بیان اینکه راه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس قلم‌زنی است، گفت: باید حقیقت شهدا و دفاع مقدس را نوشت.

سردار حسین معروفی در مراسم رونمایی از کتاب سرداری از ایل سلیمانی در موزه دفاع مقدس ضمن قدردانی از افسر فاضلی شهربابکی برای تألیف کتاب‌های متعدد در حوزه ایثار و شهادت و زندگی شهدا، گفت: امروز ما بیشتر از هر روزی نیازمند ترویج گفتمان ایثار و شهادت هستیم و حضرت آقا اصرار بر ترویج مکتوب این گفتمان به صورت کتاب و اخیرا هم بر تولید فیلم دارند. 

وی افزود: ما می‌توانیم با کتاب، گنج دفاع مقدس را که همان انسان‌های این جبهه هستند، کشف کرده و به جامعه معرفی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه هیچ مکانی و زمینی به خودی خود مقدس نیست و  فعل و عمل افراد آن ها را مقدس می‌کند، بیان داشت: کربلا تا نبودن حسین بن علی (ع) زمین مقدسی نبود و جهاد حسین بن علی (ع) و شهادت حسین بن علی (ع) کربلا را بهشت کرد و خوزستان نیز مقدس نبود، جهاد و خون شریف‌ترین و عزیزترین و شایسته‌ترین بندگان خدا خوزستان را عزیز کرد و قطعه‌ای از بهشت کرد وجبهه تکرار عاشورا بود که باید ترویج شود.

وی در ادامه گفت: ایثارگران مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند، زیرا  برای حفظ ناموس و کشور به مقابله با دشمن پرداخته و مملکت را حفظ، انقلاب را صادر و ایران را به اوج رساندند.

سردار معروفی با اشاره به جایگاهی که رزمندگان جنگی در کشور‌های دیگر دارند، تصریح کرد: قهرمانان واقعی همان کسانی هستند که تمام دارایی خود؛ یعنی جانشان را برای ما فدا کردند. حق احمد را نمی‌توان ادا کرد و  بعضی افراد خاطره‌های این شهید را نگفته و کوتاهی کردند. او تندیس اخلاق و ادب بود و باید این شهید بزرگوار را یکی از الگو‌های خود قرار دادم.

وی با اشاره به ارادت و علاقه‌ای که حاج قاسم نسبت به شهید احمد سلیمانی داشت و در مورد ایشان فرمود: «احمد تنگ نظر نبود»، بیان کرد: این یک راهبرد است که باید امروز در جامعه پیاده شود و با تنگ نظری با مردم برخورد نکنیم. 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور  ویژگی دیگر شهید احمد سلیمانی را تعهد و رسالت محوری ایشان نسبت به خانواده عنوان کرد و با بیان اینکه شهید احمد سلیمانی با اقدامات و سادگی رفتارش نشان داد که رفاقت در جایگاه حق اصل است، ادامه داد: اگر به دنبال مدیریت انقلابی هستیم باید به اقدامات شهید احمد سلیمانی توجه کنیم، زیرا او همه اقداماتش خروجی تفکر امام راحل است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را معرفی کنیم باید یاران او را معرفی کنیم و او ثابت کرد که امام راحل ورودی جبهه را معراج و حزب‌الله نکرد، بلکه خروجی جبهه را حزب‌الله کرد و این نظام تربیتی امام (ره) بود که احمد روستازاده را عزیز، بزرگ و عارف کرد و امام راحل نظام تربیتی اهل‌بیت (ع) را بر جنگ حاکم و آن را تبدیل به دانشگاه کرد که خروجی آن شهید احمد سلیمانی بود.

سردار معروفی بیان داشت: راه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس، قلم‌زنی است تا پس از یادگاران دفاع مقدس کتاب تحریفات نوشته نشود و  باید با قلم‌زنی، ریزبینی و دقت نظر از تحریف و فراموشی این کار بزرگ جلوگیری کنیم و رزمندگان هنوز هستند و ۵۰ سال دیگر آیندگان متوجه می‌شود در جبهه چه اتفاقی افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید در نوشتن اغراق کرد، بلکه باید حقیقت شهدا و دفاع مقدس را نوشت، تصریح کرد: باید واقعیت دفاع مقدس را بیان کرد و نشان داد، شهدا هم افراد معمولی بودند که چنین کردند و آنگاه صحابه پیامبر (ص) و شهدای کربلا را بهتر درک می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور وفای به امام، بصیرت به امام، ادب به امام، تصدیق امام و تسلیم در برابر امام را ۵ ویژگی شهدا برشمرد و گفت: یکی از دلایل موفقیت کربلای پنج تسلیم شدن در برابر امام راحل بود که باید تبیین شود.

کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» به زندگی پر افتخار شهید احمد سلیمانی، یکی از یاران نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اختصاص یافته است. 

این کتاب با زبانی ساده و روایت‌های جذاب، خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید را بازگو می‌کند و تصویری روشن از یک رزمنده ولایتمدار و فداکار ارائه می‌دهد.

همچنین در این مراسم از پوستر پویش ملی قهرمان محله در کرمان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار