مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ترخیص سربازان وظیفه از خدمت سربازی منوط به گذراندن دوره‌های مهارتی است.

 سردار سرتیپ «موسی کمالی» روز شنبه در آیین آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که در سالن اجتماعات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد، افزود: سالانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار جوان به عنوان سرباز وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند

که در۶ سال اخیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار سرباز در نیرو‌های مسلح کشور مهارت آموختند.

وی بیان کرد: از مجموع این تعداد ۹۲۰ هزار نفر توانستند گواهی رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری و تبلیغات اسلامی را کسب کنند و ۸۵۰ هزار نفر نیز گواهینامه مهارت دریافت کردند.

مشاور عالی قرارگاه مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: توانسته ایم مهارت آموزی را در ستاد نیرو‌های مسلح گسترش دهیم و اولین مرحله مسابقه‌های مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح برگزار شده و دومین مرحله آن نیز امروز آغاز شد.

وی یاد آورشد: در مرحله اول این دوره از مسابقات ۱۶ هزارسرباز ماهر به میدان آمدند که ۶ هزار نفر از این تعداد به مرحله استانی رسیدند.

کمالی گفت: برای اینکه فرهنگ مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح راه انداخته شود مشوق‌هایی برای سربازان پیش از خدمت در نظر گرفتیم؛ بنابراین انتظار می‌رود مشمولان قبل از ورود به سربازی مهارت یاد بگیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح به دلیل گستردگی و داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در صورت مهارت آموزی می‌توانند کمک کننده کشور باشد.

مشاور عالی قرارگاه مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح یاد آورشد:یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان آن بود که پس از سربازی اشتغال نداشتند براین اساس سازو کاری برای راه اندزای قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در این ستاد پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: ۳۵ دستگاه اجرایی دراین زمینه شناسایی و با ۲۵ دستگاه تفاهم نامه منعقد شده است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: سربازی ، مهارت آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.