معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن محصول انجیر امسال از سطح باغات استان برداشت و روانه بازار شد.

اردشیر شهرکی گفت: انجیر در سراسر سیستان و بلوچستان به صورت پراکنده کشت می‌شود، اما بیشترین باغات این میوه در شهرستان‌های زاهدان و خاش قرار دارد.

وی سطح زیر کشت انجیر بارور در زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان را بیش از ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: کار برداشت انجیر که از اوایل تیر ماه در استان آغاز شده و شهریور به پایان می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم به کار کاشت، داشت و برداشت انجیر در استان اشتغال دارند.

وی بیان کرد: انجیر میوه‌ای شیرین و گوشتدار شناخته می‌شود و درون آن پر از دانه‌های بسیار ریز است که پس از رسیدن به رنگ زرد در می‌آید.

شهرکی با اشاره به خواص انجیر بیان کرد: میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده موثر است و میوه تازه این محصول منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان کاربرد دارند.

وی ادامه داد: برگ‌های درخت انجیر بدلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، برای تسکین درد و دفع کرم روده مورد استفاده قرار می‌گیرد و دم کرده برگ آن به عنوان مسکن برای معالجه سرفه تجویز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار