مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مدیریت مورد که برای معتادان پاک شده اجرا می‌شود، برای ۴۰ درصد جامعه هدف در استان موفقیت آمیز بوده است.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مدیریت مورداز سال ۱۴۰۱ برای حدود ۷۰۰ معتاد در استان اجرا شده و تاکنون ۳۰۰ نفر به آغوش خانواده بازگشته اند.

او افزود: اجرای طرح مدیریت مورد برای ۴۰ درصد معتادان پاک‌شده از مواد مخدر زیر پوشش این نهاد در استان موفقیت‌آمیز و موثر واقع شده است.

شرفی با اشاره به اینکه نیاز‌های این قشر از جامعه متفاوت از سایر افراد است، اظهار کرد: در قالب این طرح گروه‌هایی متشکل از روانشناسان، مددکاران و افراد متخصص روند بازگشت معتاد پاک شده به خانواده و دوری از مواد مخدر را تسهیل می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: مدیریت مورد روش دارای فرآیند سازمان یافته است و برای تغییر و خودکفایی مددجویان با هدف توانمندسازی به کار گرفته می‌شود، مدیریت موردی یک روش مشارکت محور است و با سایر روش‌های قبل که برنامه محور هستند، تفاوت دارد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۱۶ نفر از افراد بهبود یافته صاحب شغل شدند عنوان کرد: طبق آمار جهانی بین ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد بعد از سم‌زدایی، مجدد به مصرف مواد گرایش پیدا می‌کنند و بین پنج تا ۱۰ درصد با پیگیری و شرکت در جلسات درمان بهبود دارند.

شرفی گفت: ۳۰ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال بوده که ۹ مرکز اقامتی میان مدت، یک مرکز جامع، یک مرکز TC (مرکز اجتماع درمان مدار)، یک مرکز گذری، ۲ کانکس کاهش آسیب، یک مرکز سرپناه شبانه، ۱۳ مرکز سرپایی، یک مرکز توانمندسازی و یک مرکز سیار (موبایل سنتر) است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: میزان شیوع اعتیاد در خراسان جنوبی حدود چهار درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.