فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک ماه گذشته توسط عوامل این یگان، ۵ شبکه حفاری غیرمجاز شناسایی و منهدم شد.

سرهنگ رضا مظفری‌نسب فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵ شبکه حفاری در استان منهدم شد، گفت: در این ارتباط ۱۶ نفر دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری توقیفی برای سیر مراحل قانونی و قضایی به پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مربوطه منتقل شدند.

وی افزود: در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از اهداف راهبردی یگان حفاظت و نیز انجام اقدامات پیشگیرانه، طی یک ماه گذشته ۱۷ صورتجلسه مشارکت با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های نزدیک آثار تاریخی و نیز معدن دارانی که معدن آنها در جوار یا نزدیکی آثار و تپه‌های تاریخی قرار دارند و همچنین عشایر مناطق مختلف استان به امضا رسیده است.

مظفری‌نسب اضافه کرد: در جهت تعامل و همکاری با ارگان‌های همیار نیز ۲ تفاهم نامه همکاری با فرمانده یگان حفاظت استان همجوار کردستان و یگان حفاظت محیط زیست در راستای همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: درحوزه عملیات‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز نیز در این مدت ۱۱ عملیات و ساخت و ساز غیر مجاز توسط عوامل یگان حفاظت استان متوقف و اخطار کتبی صادر شد.

مظفری با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، افزایش گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات میراث فرهنگی را قابل تقدیر دانست و گفت: شماره تلفن گویای ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی است.

یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به صورت مدوام و جدی به مقابله با حفاران غیرمجاز پرداخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.