مدیر منطقه یک شهرداری قم از تملک و آزادسازی ۹۰ پلاک در پروژه دروازه ری خبر داد و تاکید کرد که چنین پروژه‌هایی موجب افزایش هویت محله‌ای بافت‌های قدیمی قم می‌شود.

محمد حسین علی اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم  اظهار کرد: در خصوص پروژه خیابان شهدای دروازه ری باید گفت که این پروژه جز اسناد بالادستی در ستاد بازآفرینی شهری استان قم بود.

وی افزود: این منطقه از مناطق قدیمی شهر قم است و بر اساس طرح تفصیلی باید به ۱۸ متری تبدیل می‌شد تا ملاحظات بافت تاریخی نیز لحاظ شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه کرد: در این پروژه ۱۳۶ پلاک درگیر بودند و ۲۴ پلاک نیز با کاربری پارکینگ و فضای سبز دیده شد که در مجموع ۱۶۰ پلاک می‌شود.

علی اکبری با اشاره به اینکه بخشی از تملک‌ها در گذشته صورت گرفته بود گفت: در نهایت تعداد ۱۰۰ پلاک تا کنون در دستور کار قرار گرفت که تا امروز آزادسازی و تملک ۹۰ پلاک انجام شده است.

وی ادامه داد: تقریباً هزار و ۳۰۰ متر به طول دو طرف در این پروژه جدول کشی شد و همچنین هزار و ۵۰۰ تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به تلاش برای کسب رضایت شهروندان در جریان تملک این پروژه گفت: در تمام تملکات این پروژه هیچ خلف وعده‌ای صورت نگرفت و حتی اگر بحث ماده ۸ نیز انجام شد باز هم کار صادقانه پیش رفت.

علی اکبری با بیان اینکه برخی پلاک‌های این منطقه ورثه‌ای است و خود مالکین درخواست تعیین تکلیف سریع‌تر را داشتند، تصریح کرد: مردم دروازه ری در انجام این پروژه بسیار کمک کردند و این کار شهرداری را بسیار راحت شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بافت قدیمی شهر قم و اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری اظهار داشت: اینگونه پروژه‌ها موجب افزایش هویت محله‌های قدیمی شهر قم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار