رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری ۵۰۰ محفل جشن، مجالس انس با قرآن و دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته وحدت در سطح شهرستان‌های فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان امروز در جمع خبرنگاران برنامه‌های هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را اعلام کرد و گفت: شعار هفته وحدت امسال "وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم" است، لذا جشن مشترک شیعه و سنی در مسجد اهل تسنن شیراز با حضور مردم، علمای شیعه و سنی و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار فارس روز یکشنبه شب ۲۴ شهریور برگزار می‌شود.

او در ادامه از برپایی میز خدمت در مسجد اهل تسنن شیراز با حضور مسئولین استان و مدیران شهرستان شیراز در روز جمعه ۳۰ شهریورماه خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) و سایر امامزادگان با حضور مداحان و سخنرانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: همچنین به مدت یک هفته هرشب در گذرحافظیه به همراه برنامه‌های متنوع محفل انس با قرآن، جشن ادبی هور حرا، جشن کودک، موکب پذیرایی، گذر هنر نبوی، نگاره‌های حرا، اجرای کتیبه سفالی نقش برجسته، بدایه نویسی و ... با حضور قاریان و هنرمندان برجسته کشوری و استانی بعد از نماز مغرب و عشاء در گذر حافظ جشن برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان بیان کرد: این برنامه در یک هفته در شیراز برگزار می‌گردد که در کشور بی‌نظیر است و کنگره جهانی حضرت محمد (ص) متولی و محور برگزاری آن است.

او، برگزاری مراسم جشن در شهر‌های تلفیقی به مدت یک هفته، برگزاری محافل انس با قرآن در امامزادگان و همچنین شهر‌های تلفیقی (سنی نشین و شیعه نشین)، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت در شهر‌های جنوبی فارس، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، نقاشی، یادواره شهدای زنان تشیع و تسنن جنوب استان از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری ویژه برنامه همایش علماء و اندیشمندان تشیع و تسنن در شب هفده ربیع الاول با سخنرانی حضرت آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران در شهرستان گراش خبر داد و گفت: در این راستا به نوعروسان در روز ۱۷ ربیع الاول جهیزیه اهدا خواهد شد.

ملک‌مکان بیان کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان تشیع و تسنن و قاری میهمان از مشهد مقدس، برگزاری مسابقات دوستانه فوتسال با عنوان جام وحدت. (مجری ورزش و جوانان)، برگزاری مسابقات تیراندازی با حضور تشیع و تسنن جنوب استان، برگزاری نمایشگاه ویژه هفته وحدت و دفاع مقدس بویژه غزه خواستگاه امت اسلامی در جنوب استان، اجرای سرود خیابانی در هفته وحدت و در محل نماز جمعه گراش، اهدای هدایای ارزنده با نام و القاب مبارک پیامبر و امام صادق، مسابقه مکتوب با موضوع وحدت عامل انسجام امت اسلامی، توزیع بسته‌های لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند، شب شعر پیامبر اعظم (ص) با حضور شعرای آیینی جنوب استان و میهمانانی از هرمزگان در گراش، توزیع بسته فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی ویژه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار