رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین از کشف ۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فاقد مجوز و قاچاق، به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از روستایی در محدوده شهر قزوین خبر داد. 

سرهنگ مهدی حاجیان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال داخل یک گاوداری در یکی از روستا‌های اطراف شهر قزوین، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و احراز صحت موضوع با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۷ دستگاه فعال استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی ماینر‎های کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان کرد: در این راستا یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حاجیان با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیرقانونی مزارع استخراج رمز ارز‌ها در نظام اقتصادی و شبکه توزیع برق به دلیل مصرف زیاد برق گفت: یکی از ماموریت‌های مجموعه انتظامی برخورد با استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال، کشف و جمع‌آوری آنها است و این امر با جدیت و به طور مستمر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار