دادگاه عالی برزیل به عنوان جریمه، ۳ میلیون دلار از حساب بانکی مدیرعامل شرکت «ایکس» و «استارلینک» برداشت کرد.

به نقل از راشاتودی، دادگاه عالی برزیل ضمن رفع مسدودی حساب‌های بانکی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های «ایکس» و «استارلینک»، ۳.۳ میلیون دلار به عنوان جریمه از حساب‌های وی برداشت کرد.

الخاندر دو مورائس، قاضی برزیلی اواخر آگوست فعالیت شبکه «ایکس» را در برزیل ممنوع کرد. او همچنین شرکت «استارلینک» را بخشی از «گروه اقتصادی ایکس» توصیف و اموال آن را نیز مسدود کرد.

دادگاه عالی برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سررسید شدن کل مبلغ (جریمه)، دو مورائس به این نتیجه رسید که دیگر نیازی به مسدود ماندن حساب‌ها نیست و دستور رفع مسدودی حساب‌ها / دارایی‌های مالی، وسایل نقلیه و اموال غیرمنقول شرکت‌های فوق را صادر کرد.

بر اساس حکم دادگاه، در مجموع ۱۸.۳۵ میلیون رئال (حدود ۳.۳ میلیون دلار) از حساب‌های مذکور برداشت شده است. بنا به حکم دادگاه برزیل، «این شرکت‌ها به‌دلیل حذف نکردن محتوا پس از حکم دادگاه در پرونده تحقیقات جاری و همچنین خارج کردن نمایندگان حقوقی از برزیل، جریمه شدند.»

ماسک هنوز درباره مصادره این دارایی‌ها اظهارنظری نکرده است. او اوایل ماه مدعی شد که مسدود کردن حساب‌های استارلینک «کاملا غیرقانونی» است، زیرا این شرکت، کاملاً مستقل بوده و سهامدارانش متفاوت هستند. وی همچنین تهدید کرد که برای تلافی، علیه دارایی‌های کشور برزیل اقدام قانونی خواهد کرد.

ماسک در «ایکس» نوشت: تا زمانی که دولت برزیل اموالی که به طور غیرقانونی مصادره کرده است را بازنگرداند، برای توقیف دارایی‌های دولت این کشور اقدام قانونی خواهیم کرد. امیدوارم که "لولا" از سفر با هواپیما‌های تجاری لذت ببرد.

دو مورائس همچنین تهدید کرده است افرادی که برای اتصال به «ایکس» از فیلترشکن استفاده کنند، روزانه ۸ هزار و ۸۷۴ دلار جریمه خواهند شد! با این حال، هیچ گزارشی درباره اعمال این جریمه مخابره نشده است. مناقشه بین ماسک و دولت برزیل در ماه آوریل و پس از دستور دو مورائیس مبنی بر حذف حساب کاربری چندین تن از حامیان ژائر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شد. ماسک از این اقدام خودداری کرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
صد افرین به کشور برزیل
تازه شدید امریکا ...امریکا از دیکتاتورها حمایت میکند
مثل پهلوی .و مابقی
پولهای دزدی میره امریکا و بعد پولها را بسادگی مصادره میکند
خیلی خیلی کار پسنده ای کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
خوب کاری کرد دم برزیل گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
خیر اصلا کار خوبی نکرد.
آخرین اخبار