رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بررسی ایمنی مدارس شهر تهران خبر داد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه گفت: یکی از طرح‌هایی که ما در مجموعه مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با مدارس و دانش‌آموزان در حال اجرای آن هستیم، بررسی مدارس از نظر HSE یا همان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست است.

وی با اشاره به تعداد مدارس پایتخت افزود: شهر تهران دارای ۲۴۰۰ مدرسه دولتی در تمام مقاطع است که بررسی تمام این مدارس از نظر HSE، از سال گذشته در مجموعه ما آغاز شده و هر روزه تیم‌های تخصصی از مدارس بازدید می‌کنند و موارد ایمنی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در این طرح، بیش از هزار سوال در مورد ایمنی مدارس مورد بررسی کارشناسان ایمنی ما قرار می‌گیرد و در واقع در چک لیست آنها ۱۰۰۰ مولفه ایمنی قرار دارد. تمام فضا‌های مدارس شامل کلاس‌های درس، حیاط، سرویس بهداشتی، کتابخانه، موتورخانه، فضای اداری، آزمایشگاه و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارشناسان حتی محیط نزدیک مدرسه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند تا مسئله‌ای در خارج از محیط مدرسه جان دانش‌آموزان را تهدید نکند.

وی افزود: تمام این موارد ایمنی شامل ایمنی راه‌پله‌ها برای جلوگیری از لیزخوردگی، بررسی سیم‌های برق، حریق، سقوط سنگ از نما و ... در چک لیست ما قرار دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: تاکنون بیش از هزار مدرسه مورد بازدید ایمنی قرار گرفته‌اند و ان‌شاالله تا پایان سال، سایر مدارس باقی‌مانده نیز مورد بازدید قرار می‌گیرند.

نصیری در پاسخ به این پرسش که نتایج این بازدید‌ها چیست؛ گفت: متخصصان HSE، موارد ایمنی را با هماهنگی خوبی که با وزارت آموزش و پرورش دارند؛ به این وزارت‌خانه اعلام می‌کنند و امیدواریم این نواقص رفع شود. ما این نواقص را اولویت‌بندی می‌کنیم و مواردی را که حتما و به سرعت باید رفع شود را مشخص می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار