بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت سرخپوشان در آستانه بازی با تیم الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا توضیح داد.

حمید رضا علی عسگری بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت سرخپوشان در آستانه بازی با تیم الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد:  امسال این بازی‌ها خیلی فرق کرده است  و  امسال تیم‌های ایرانی کار سخت تری دارند. امیدوارم در شرایط اسفناکی که لیگ ایران دارد، پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران بتوانند نتایج خوبی بگیرند، چون کشور‌های دیگر به صورت حرفه‌ای دارند تیم‌های خود را اداره می‌کنند و بهترین بازیکنان را جذب می‌کنند و برنامه ریزی دارند، اما متاسفانه در ایران درگیر سقف بودجه و این مسائل هستند.

علی عسگری درباره اینکه افزایش سقف بودجه را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: شما وقتی قانونی را می‌گذارید باید دلیلی داشته باشید. اگر شما دلیل قانع کننده‌ای برای گذاشتن قانون سقف بودجه داشتید چرا دارید دوباره تغییرش می‌دهید و اگر قرار است سقف بودجه افزایش پیدا کند باید از اول به باشگاه‌ها اعلام می‌کردید که برنامه ریزی شان و جذب بازیکنانشان را براساس آن بودجه داشته باشند.

او درباره اینکه درویش می‌گوید که اگر زودتر اعلام می‌کردند شاید چند بازیکن را نمی‌گذاشتند به تراکتور بروند، گفت: متاسفانه نمی‌توانیم چه بگوییم با این شرایطی که لیگ ایران دارد. فقط امیدوارم بازیکنان با توانایی فردی خود جور بی برنامگی فدراسیون فوتبال را بکشند. واقعا خنده دار است. بقیه کشور‌ها به دنبال چه چیزی هستند و ما درگیر سقف قرارداد هستیم.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه بازی با الاهلی عربستان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: من واقعیتش تیم الاهلی را زیاد نمی‌شناسم و اطلاعات کاملی درباره این تیم ندارم. اما هر سال تیم‌های آسیایی دارند پیشرفت می‌کنند و هر سال بازی مقابل این تیم سخت‌تر می‌شود. خدا را شکر ایرانی‌ها از لحاظ استعداد به صورتی هستند که خودشان را با پیشرفت کشور‌های دیگر وفق می‌دهند و خیلی خوب خودجوش پیشرفت می‌کنند و تنها امید ما همین است که روی استعداد‌های فوتبالیست‌های خود در مسابقات آسیایی حساب باز کنیم. من امیدوارم که بتوانند نتیجه خوب بگیرند، چون آبروی ایران است. از آن طرف هم اگر پرسپولیسی‌ها نتوانند نتیجه بگیرند زیاد نمی‌شود خرده گرفت.

علی عسگری درباره اینکه  پرسپولیسی‌ها برای غلبه بر جنگ روانی عربستانی‌ها باید چه کار کنند، بیان کرد: این داستان در زمان ما هم بود. من یادم می‌آید که ما به عربستان رفته بودیم در فرودگاهشان حدود ۵ ساعت منتظر بودیم که پاسپورت هایمان را چک کنند تا وارد این کشور شویم و مشخص بود همه اینها بازی بچگانه است. بازیکنان باید این مسائل را بدانند و خیلی مدیریت خوبی روی این قضیه داشته باشند.   به هر حال نباید خودشان را درگیر جنگ روانی عرب‌ها کنند.

او درباره اینکه لوکاس ژوائو مهاجم آنگولایی  می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، گفت:  بله، بازیکنان خارجی خیلی خوب می‌توانند به تیم کمک کنند، اما هر بازیکن خارجی باید بیاید و در شرایط ایران بازی کند و آن موقع معلوم می‌شود که می‌تواند کمک کند یا نه! امیدوارم که این بازیکن بتواند توقعی که از او هست را برآورده کند و بتواند باری از دوش تیم بردارد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه سعید مهری به تیم اضافه شد و سینا اسد بیگی از لیست سرخپوشان خارج شد، گفت: به نظرم سعید مهری بازیکن باکیفیتی هست. من در ماشین سازی همبازی مهری بودم و او نسبت به آن زمان خیلی پیشرفت کرده  و پخته‌تر شده است. او باید شرایط پرسپولیس هم درک کند و به قول معروف بار و فشاری که از سوی هواداران روی دوشش است را بتواند تحمل کند تا عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشته باشد. من به این بازیکن خیلی امیدوار هستم و ان شا الله بتواند آنچه از او توقع می‌رود را در زمین مسابقه اجرا کند.

او درباره اینکه رفتاری که با سینا اسدبیگی صورت گرفت درست بود، گفت: به نظرم کاملا غیر حرفه‌ای بود. واقعا مضحک است و در  فوتبال ایران دیده می‌شود.

علی عسگری درباره اینکه نتیجه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: نتیجه بازی را نمی‌شود پیش بینی کرد، اما امیدوارم که تیم بتواند این بازی را پیروز شود و شرایط طوری رقم بخورد که پرسپولیس بتواند ۳ امتیاز این بازی را بگیرد. با توجه به اینکه این بازی بیرون از خانه هست در شروع می‌تواند انرژی خوبی به تیم بدهد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار