اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از حاکم شدن شرایط جوی به نسبت پایدار تا اواسط هفته آینده در این استان خبر داد.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، جو استان تا اواسط هفته آینده در بیشتر ساعت‌ها به نسبت پایدار و آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خزری گاهی تند پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تداوم ناپایداری‌های فصلی محلی تا روز یکشنبه (۲۵ شهریور) در ساعت‌های بعد از ظهر برخی از مناطق کوهپایه‌ای مرکز و جنوب استان اردبیل شاهد رشد ابر‌های همرفتی و به احتمالی رگبار پراکنده و خفیف باران و یا رعد و برق خواهد بود؛ دمای هوا نیز روندی کاهشی به خود خواهد گرفت و هوایی به نسبت خنک در استان استقرار خواهد یافت.

در ادامه این اطلاعیه نیز عنوان شده است: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) دمای هوا در شمال استان اردبیل تغییر‌های قابل توجهی نخواهد داشت، اما در مرکز و جنوب استان به طور نسبی دما افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه از اواخر وقت سه‌شنبه، اما جریان‌های مرطوب خزری در استان اردبیل تقویت می‌شود و با افزایش میزان ابرناکی، شاهد رخداد مه و بارش خفیف باران و باران ریزه به ویژه در نوار شرقی استان خواهیم بود.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری، سرعت وزش باد نزدیک به ۳۵ کیلومتر بر ساعت و دمای هوا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.