حجت‌الاسلام عباس امینی با اشاره به نهم ربیع الاول روز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: تبعیت از نواب خاص در دوران غیبت صغری و نواب عام در دوران غیبت کبری از شرط‌های ظهور امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از وظایف مسلمانان زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی روحی، روانی، علمی و عملی برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه خواندن دعای ندبه بهترین راه ارتباطی با امام است، ابراز کرد: همه مسلمانان دنیا هم اکنون در رزمایش‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی اربعین که تمرین جهانی شدن است، قرار دارند که باید قدر آن را بدانند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: ثبات عالم، رزق و روزیی که همه هستی از آن بهره‌مند می‌شوند به برکت امام زمان(عج) است و همگان باید با توسل و استغاثه نسبت به ظهور ایشان مبادرت کنند.

وی به سردادن شعار دهکده جهانی توسط قلدران عالم اشاره کرد و گفت: همه ادیان باید خود را برای آن دهکده با همه وسعت و جمعیتش که یک امام هم بیشتر ندارد، آماده کنند.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حکمرانی به فرموده رهبر معظم انقلاب باید براساس کارشناسی باشد؛ کارشناسی که در نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت اولیاء و فقیه شکل گرفته است.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: کارشناسی که به مبانی و ادبیات انقلاب اسلامی، باور و ایمان ندارد و نگاهش به تجربه‌های باطل دشمنان است، نسخه‌هایش شفابخش نیست.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات در داخل کشور امکان‌پذیر است، افزود: استفاده از تجربه درست دیگران اشکالی ندارد اما در این زمینه نباید غربگرایی را سرلوحه کار قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.