آتش سوزی ارتفاعات سمر کهگیلویه و سفید لنده با تلاش امدادگران و نیروهای مردمی مهار شد.

در هفته اخیر ارتفاعات سمر و کوه سیاه شهرستانهای کهگیلویه و لنده دچار آتش سوزی شد.
 
این آتش سوزی ها چندین مرحله خاموش اما به علت وزش باد شدید و وجود علف های خشک دوباره شعله ور می شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لنده با بیان اینکه آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سفید در شرق کوه سفید از توابع این شهرستان با تلاش بیش از ۴۰ نیروی امدادی و مردمی مهار شدگفت: نیروهای امدادی تا ساعت 4 امروز در منطقه در حال پایش بودند.

خسرو محمدی افزود: شعله‌های آتش در عرصه‌های طبیعی ارتفاعات کوه سمر که پیش از ظهر روز سه شنبه نوزدهم شهریورماه روشن شد.

محمد ظاهر آخش بخشدار مرکزی شهرستان لنده هم میزان خسارت این آتش سوزی را حدود 15 هکتار مرتع و جنگل اعلام کرد.

مهار آتش در کوه سمر کهگیلویه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه هم گفت: آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سمر در شرق کوه سفید از توابع شهرستان لنده در استان پس از چهار روز تلاش بامداد امروز جمعه بیست و سوم شهریور ماه مهار شد.
 
علی کریمی افزود: کوهنوردان به صورت پیاده‌ حدود دو ساعت را طی می کردند تا به محل آتش برسند.
 
وی ادامه داد: یک فروند بالگرد هم کار انتقال نیروهای امدادی را انجام دادند و نیروهای دهیاران، بخشداری، نیروهای مردمی و نیروهای منابع طبیعی برای مهار این آتش تلاش کردند.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه در خصوص پوشش جنگلی و مرتعی منطقه دچار آتش سوزی هم گفت: پوشش جنگلی منطقه بیشتر بلوط، بنه، کله خُنگ و بادام است.

علیرضا نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: برای مهار این آتش سوزی چهار سورتی پرواز به منظور انتقال نیروهای امدادرسان انجام شد.

وی بیان کرد: ساعتی پیش نیروهای امدادگر با استفاده از بالگرد برای پایش آتش سوزی در کوه سمر به منطقه اعزام شدند تا در صورت فوران دوباره آتش آن را در کمترین زمان ممکن خاموش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.