سرپرست فرمانداری ویژه زابل گفت: اتحاد و برادری زیادی بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و اکنون اوج وحدت بین شیعه و سنی را در این استان نظاره‌گر هستیم.

علی ولایتی پور در نشست هماهنگی برگزاری اعیاد هفته وحدت در شهرستان زابل با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نمونه بارز وحدت شیعه و سنی و هم‌زیستی آنان در استان و کشور است، بیان کرد: وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، از دستاورد‌های دین مبین اسلام و اساس تعالیم و آموزه‌های دینی است و باید با خدمت عادلانه انسجام و هم‌بستگی بین اقوام و مذاهب مختلف را تقویت کنیم.

 وی همچنین وحدت، را عامل شکست توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به انحای مختلف در جهت ایجاد اختلاف به شیعه و سنی تلاش می‌کنند، مسلمانان باید به دنبال تحکیم وحدت و یکپارچگی بیشتر برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها باشند.
 
 فرماندار ویژه زابل خاطرنشان کرد: آنان همچنین با ایجاد اختلاف بین پیروان مذاهب و تشکیل و تقویت جریان‌های تکفیری به دنبال گسترش سلطه خود در جوامع اسلامی هستند.
 
 معاون استاندار افزود: در این شرایط، بر همه ما واجب است بیش‌ازپیش با وحدت و یکپارچگی بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.
 
 ولایتی پور سیستان را با وجود تنوع اقوام و مذاهب، الگوی وحدت در کشور دانست و گفت: مردم ساکن در این منطقه با وجود تنوع قومی و مذهبی همانند ید واحده در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
 
 وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم اقتدار و سربلندی این نظام به‌خاطر وحدت و انسجام مردم و رهبری‌های مقتدرانه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به‌دست‌آمده است.
 
 وی افزود: وحدت و برادری خواست مردم سیستان و بلوچستان است و به همین دلیل شیطنت‌های دشمن برای ضربه‌زدن به این وحدت تاریخی همواره بی‌اثر مانده و شکست‌خورده است.
 
 ولایتی پور تأکید کرد: در جلسات و نشست‌ها درباره وحدت امت اسلامی صحبت می‌کنیم؛ ولی آن چیزی که به‌صورت واقعی اتفاق افتاده را می‌توان در سیستان و بلوچستان دید.
 
 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، این استان پایتخت وحدت اسلامی است و قرن‌ها و سال‌هاست که طوایف و قومیت‌های مختلف در بلوچستان و سیستان زندگی می‌کنند و پیوند‌های ناگسستنی خویشاوندی، فرهنگی، اجتماعی و فامیلی و حتی اقتصادی میان آنان وجود دارد.
 
 وی افزود: در سیستان کارمندانی را سراغ دارم که اگرچه شیعه هستند؛ ولی همسر اهل‌سنت دارند و خانواده‌های مختلف شیعه و سنی با هم پیوند برقرار کرده‌اند و در واقع چیزی به‌عنوان اختلاف شیعه و سنی در این استان وجود ندارد. البته عده‌ای از بیرون تلاش می‌کنند تا به مسائل وحدت‌بخش ضربه بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار