رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر صدرا خواستار واگذاری مدیریت سهم آموزش و پرورش از عوارض ساخت و ساز شهرداری این شهر به مدیریت شهری شد.

مرتضی زارع با اشاره به فعالیت ۲۲ مدرسه در شهر جدید صدرا، گفت: این مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز قرار دارند. 

او گفت: سالانه ۳ درصد از درآمد عوارض ناشی از ساخت و ساز شهرداری صدرا به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا، سال گذشته حدود ۸ میلیارد به آموزش و پرورش ناحیه ۲ برای هزینه کرد در مدارس صدرا داده شد و امسال این سهم حدود ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

زارع ادامه داد: علی‌رغم پرداخت اعتبار سالانه به آموزش و پرورش، اما بعضی از مدارس صدرا با ۱۲۰۰ نفر دانش آموز تنها یک آبخوری و‌سرویس بهداشتی دارند، در حالی‌که این وضعیت در شان دانش آموزان و سیستم آموزشی نیست.

او تصریح کرد: از آنجا که سطح مدارس صدرا به لحاظ کیفی پایین است، طی دو سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام شده یک ناحیه از آموزش و پرورش در صدرا مستقر شود، اما اخیرا یکی از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که فعلا این موضوع بر اساس یک بخشنامه منتفی شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز که بزرگترین آسیب آموزشی به صدرا را نبود یک ناحیه از آموزش و پرورش می‌داند، تاکید کرد: وجود یک شعبه از آموزش و پرورش موجب می‌شود نسبت به اراضی دولتی با کاربری آموزشی اقدام کنیم.

زارع اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار نفر دانش آموز به دلیل کمبود مدرسه از صدرا به شیراز می‌روند و از طرفی دیگر ۲۲ مدرسه داریم که امکانات اولیه آنها کامل نیست.

او با بیان اینکه در صدرا مدرسه‌ای داریم که معطل یک تابلوی برق است، گفت: اگر مدارس دولتی حق گرفتن شهریه ندارند پس هزینه تعمیر و نگهداری از کجا باید تامین شود؟

این عضو شورای شهر صدرا همچنین با بیان اینکه تلاش‌هایی انجام شده تا ۳ درصد اعتبار پیش‌بینی شده توسط خود شهرداری صدرا با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان فارس در مدارس هزینه شود، گفت: سهم ۳ درصدی که شهرداری به ناحیه ۲ می‌دهد تعیین تکلیف و اختیارات تام را به شهرداری بدهند.

زارع در بخش پایانی سخنانش با اعلام آمادگی افزایش سهم عوارض ناشی از ساخت و ساز به آموزش و پرورش تا ۵ درصد توسط شورای این شهر، خاطرنشان کرد:

نزدیک به ۱۰ هزار دانش آموز برای تحصیل روزانه به شیراز می‌روند که با توجه به ساخت نهضت ملی مسکن و رشد دو برابری جمعیت دانش آموز در آینده‌ای نزدیک، باید فکر زیرساخت آموزشی باشیم، لذا ضروری است به خود ما اختیار داده شود که ساخت و تجهیز مدارس را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار