رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید ۳۲۹ هزار و ۱۹۲ تن محصول جو در سطح ۱۵۶ هزار و ۹۸۹ هکتار مزارع این استان خبر داد و گفت: استان فارس با این میزان تولید حائز رتبه چهارم کشور شد.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه برداشت جو در استان فارس از فروردین ماه آغاز شد و تا مرداد ماه ادامه داشت، افزود: در سال جاری سطحی معادل ۹۵ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت جو آبی و ۱۰۷ هزار هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته بود که به دلیل پراکنش نامناسب باران باعث خارج شدن حدود ۴۵ درصد از اراضی دیم از چرخه تولید شد. 

این مقام مسئول؛ محصول جو را یک محصول استراتژیک، عنوان کرد و گفت: برداشت محصول به صورت کاملا مکانیزه و توسط ۸۷۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

دهقان پور خاطر نشان کرد: بخشی ازآبیاری مزارع جو آبی به صورت بارانی و تیپ انجام می‌شود که باعث صرفه جویی ۲۰ درصدی منابع آبی شده است.

او به موارد مصرف جو در استان فارس پرداخت و گفت: عمده محصول جو تولیدی به مصرف دامداری‌های استان می‌رسد و بخشی نیز به عنوان بذور خود مصرفی برای کشت سال آینده کشاورزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش عملکرد محصول اشاره کرد و گفت: استفاده از ارقام جدید گواهی شده جو مقاوم به شرایط شوری و خشکی، تأمین کود‌های پایه مورد نیاز، افزایش ضریب مکانیزاسیون با تأمین ادوات و دستگاه‌های مورد نیاز کشاورزان به کمک تسهیلات بانکی کم بهره و آموزش کشاورزان از دلائل افزایش عملکرد در محصول جو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار