یک محقق حوزه مهدویت گفت: اگر در خانه فرزند ما از موضوع فلسطین و موضوعات روز اطلاعاتی نداشته باشد مهدوی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل محقق و استاد حوزه مهدویت در مورد شرایط و الزامات بیعت با امام زمان (عج) و برخی مصادیق عملی و به روز آن همانند موضوع حمایت از مردم فلسطین و غزه اظهار کرد: بیعت در معنای واقعی یعنی حرکت به سوی امام، بیعت یعنی اینکه شما باید متناسب با دغدغه امام حرکت کنید و خواسته ایشان را بر خودمان ترجیح دهیم، یکی از خواسته‌های امام احیای اسلام و اصلا هدف ظهور هم احیای اسلام است، هرآنچه سبب شود که ما احیا کننده اسلام و مقابله کننده با طاغوت باشیم این به مثابه حرکت ما به سمت ظهور است.

وی ادامه داد: مردم غزه و فلسطین در طول این چندماه مبارزات خود و همچنین صبر و شکیبایی که از خود نشان دادند اسلام را زنده و به دنیا معرفی کردند، پس از اتفاقات طوفان الاقصی دنیا فهمید که اسلام استقامت و صبری که بیان می‌کند به چه شکلی است، همچنین عدالتی که اسلام از آن حرف می‌زند را نشان دادند.

این محقق حوزه مهدویت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اسلام بیان عدالت است و پس از اتفاقات غزه برخی به سمت عدالت حرکت کردند، همین بیان عدالت باعث شد که بسیاری از دانشجویان و جوانان غربی در برابر ظلم ایستادند و از مظلوم دفاع کردند، این حمایت در حالی اتفاق افتاد که هیچ کدام از این معترضین هم‌محلی، هم‌وطن یا حتی هم‌دین با فلسطینیان نبودند ولی برای دفاع از مظلوم به خیابان‌ها آمدند.

اولین لازمه ایجاد تمدن مهدوی توجه به نظام «خانواده» است 

وی در ادامه در مورد نقش مادران در آشنایی فرزندان خود با موضوع ظهور و دوران آخرالزمان افزود: اگر بخواهیم تمدن مهدوی را ایجاد کنیم اولین گزینه توجه به نظام خانواده است. در نظام خانواده نیز «مادر» نقش اول را ایفا می‌کند. در اصل مادران باید نقش پررنگ در این خصوص داشته باشند و اگر بخواهیم جامعه مهدوی را ایجاد کنیم نیازمند خانواده مهدوی هستیم، وقتی خانواده بخواهد شکل بگیرد مادر نقش محوری را دارد.

این استاد حوزه مهدویت تصریح کرد: تربیت مهدوی هم به این معنا نیست که فرزند ما فقط صاحب الزمان (عج) بگوید بلکه فرزند باید دغدغه دین و روحیه حماسی داشته باشد و اگر بخواهیم فرزندان‌مان مهدوی بشوند نباید آنها را به گونه‌ای تربیت کنیم که اهل سکوت، رکود و بی‌تفاوتی باشند. خانه در نظام تربیتی بسیار تاثیر دارد و اگر می‌خواهیم فرزندی مهدوی تربیت کنیم باید او را از مسائل جامعه آگاه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کفیل یادآور شد: اگر در یک خانه امروز فرزند ما از موضوع فلسطین و موضوعات روز اطلاعاتی نداشته باشند، مهدوی نخواهد شد.

وی بیان کرد: برخی خانواده‌ها بچه‌های خود را اجتماعی تربیت می‌کنند، اما دغدغه اجتماعی ندارند. این در حالی است که شما باید فرزندی را تربیت کنید که نسبت به اتفاقات جامعه آگاه و به روز و همچنین دغدغه‌مند باشد.

مسجد جمکران باید در تربیت یک فرد منتظر نقش‌آفرین باشد

این استاد مهدویت در مورد اهمیت مسجد جمکران در تبیین موضوع ظهور نیز خاطرنشان کرد: مسجد یک پایگاه مهدوی و محل انس با امام (عج) است، یکی از مشکلات ما این است که فضای دینی و عبادی را در نماز و روزه می‌بینیم، این در حالی است که ما با عبادت انرژی می‌گیریم و پس از دریافت این انرژی باید آن را به سمت یک حرکت سوق دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کفیل ابراز کرد: ما در جمکران نماز امام زمان (عج) را می‌خوانیم، با خواندن این نماز انرژی را دریافت می‌کنیم، اما اگر این انرژی را در راستای مسیر مهدویت استفاده نکنیم، فایده‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی ما به عتبات عالیات و حرمین ائمه معصومین (ع) می‌رویم با عبادت بزرگ می‌شویم و این خود یک حرکت به سوی جلو است، پس یک فرد منتظر در مسجد جمکران باید یاد بگیرد که مجاهد باشد و به سمت جلو حرکت کند. 

این محقق حوزه مهدویت اضافه کرد: پس وقتی در بهترین فضای معنوی هم قرار می‌گیریم باید نسبت به اتفاقات جامعه، همسایه، همکار و هم‌وطن بی‌تفاوت نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کفیل در پایان گفت: ما گاهی نسبت به معنویت جامعه بی‌تفاوت هستیم و بیشتر توجه خود را صرف مسائل اقتصادی می‌کنیم. در اینجا دغدغه‌مند شدیم، اما نسبت به دین و روابط صحیح دینی توجه نداریم، در همین جا است که وقتی شما برای نمونه به آمار طلاق نگاه کنید متوجه می‌شوید که چقدر با فضای مهدوی فاصله داریم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار