سرپرست اداره کل زندان‌های کردستان گفت: در پایش و غربال‌گری زندانیان مالی توسط ستاد دیه مرکز استان، ۴۹ زندانی در ماه‌های محرم و صفر آزاد شدند.

محمد خسروی اظهار کرد: این فرآیند توسط کارشناسان مجرب ستاد دیه صورت گرفت تا زندانیانی که به دلیل بدهی‌های مالی در زندان هستند، شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: کارشناس با بررسی دقیق مدارک و مستندات، اطمینان حاصل کرده که زندانیان مورد نظر، واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی هستند، بنابراین اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و طی مصاحبه با زندانیان، وضعیت مالی و خانوادگی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل زندان‌های کردستان ادامه داد: با اجرای این فرآیند، ۲۳۸ نفر از زندانیان مالی استان کردستان که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های خود در زندان به سر می‌برند، شناسایی و مورد پایش وغربالگری قرار گرفتند.

خسروی یادآور شد: این طرح منجر به آزادی ۴۹ نفر در ایام محرم و صفر با مبلغ کل بدهی ۲۸۹ میلیارد ریال شد که از این مبلغ ۴۶ میلیارد ریال بصورت بلاعوض از محل منابع خیرین ستاد دیه کشوری، استانی و بنیاد مستضعفان پرداخت و مابقی در قالب پذیرش اعسار توسط مرجع قضایی، گذشت شکات ونقدینگی خود مددجویان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.