پیشکسوت پرسپولیس گفت: هیچ جای  دنیا سقف بودجه نمی‌گذارند و به نظرم قانون من درآوردی فدراسیون فوتبال ما است.

جمشید شاه محمدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی اظهار کرد: هیچ جای  دنیا سقف بودجه  نمی‌گذارند و به نظرم قانون من درآوردی فدراسیون فوتبال ما است. اول اینکه نباید سقف می‌گذاشتند و اگر هم می‌خواستند سقف را افزایش بدهند زودتر این کار را می‌کردند و تیم‌ها بتوانند ۴ بازیکن بهتر بگیرند. من فکر می‌کنم از اول کار غلطی بوده است.

شاه محمدی درباره اظهارات درویش مبنی بر اینکه افزایش سقف بودجه نقطه ننگ فوتبال ایران است، گفت: تا تاج در فوتبال ایران حضور دارد همین داستان هست. اینها کار بلد نیستند و  نمی‌دانم چرا در فدراسیون فوتبال ماندند. تا زمانی که این آقایان در فدراسیون فوتبال کار می‌کنند همین قوانین الکی و  من در آوردی را اجرا خواهند کرد و تیم‌ها و مردم از این قانون‌ها ضرر می‌کنند.  

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: من نمی‌گویم که آقایان برای تیم خاصی سقف بودجه را افزایش دادند، اما کارشان اشتباه بوده است. در هیچ جای دنیا نمی‌بینید که برای باشگاه‌ها سقف بگذارند مگر اینکه  باشگاه به نسبت درآمدش  و دخل و خرجش  برای خودش سقف بودجه بگذارد. به نظرم نباید فدراسیون فوتبال در امور باشگاه‌ها دخالت کند.  حالا باشگاه‌های ما دولتی هستند و به نظرم باشگاه‌ها را به مردم واگذار کنند  تا آنها تصمیم بگیرند. اگر قانون سقف بودجه  را به درستی اجرا کرده بودند شاید چند بازیکن پرسپولیس نمی‌رفتند. همچنین ما می‌توانستیم بازیکنان بهتری بگیریم نه اینکه بازیکنان درجه دوم و سوم جذب کنیم. مگر عربستانی‌ها سقف بودجه دارند. اصلا یک شبه قانون سقف بودجه گذاشتند و یک شبه این قانون را عوض کردند. تا شرایط فدراسیون فوتبال به این صورت است که یک شبه تصمیماتی را می‌گیرند این به ضرر فوتبال ما است و  ما در رده‌های ملی و باشگاهی در آسیا هیچ مقامی به دست نمی‌آوریم چرا که فدراسیون ما  در همه زمینه‌ها ضعیف عمل می‌کند و زمین فوتبال، ساختار درست و حسابی، مدیریت کارآمد و زیر ساخت مناسب نداریم و فقط حرف می‌زنیم.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الاهلی در عربستان می‌رود، گفت: به نظرم  صددرصد ما این بازی را شکست می‌خوریم چرا که تیم الاهلی زمین تا آسمان با ما فرق می‌کند. من خیلی تیم پرسپولیس را دوست دارم، اما ما نمی‌توانیم با شمشیر جلوی تانک قرار بگیریم و عربستانی‌ها همه چیز دارند و ما چیزی نداریم.

شاه محمدی درباره  اینکه لوکاس ژوائو مهاجم  آنگولایی می‌تواند در امر گلزنی  به پرسپولیس کمک کند،  بیان کرد:  او  در دوران جوانی اش در تیم‌های انگلیسی بازی کرده  و حالا سنش بالا رفته به ایران آمده است. اگر بازیکن خوبی بود همان تیم‌های اروپایی حفظش می‌کردند. بازیکنان درجه سوم به ایران می‌آیند.  امیدوارم این بازیکن بتواند به پرسپولیس کمک کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره  اینکه  اقدام سرخپوشان در فسخ قرارداد سینا اسد بیگی درست بود و سعید مهری را جایگزینش کردند، گفت:نه، اسد بیگی از شاگردان خودم در پایه‌های پرسپولیس بوده است. به نظرم مسئولان پرسپولیس خیلی کار اشتباهی کردند و ضررش هم خواهند دید.  سینا  از بچگی در پرسپولیس بازی کرده است و تعصبی که او داشت شاید خیلی‌ها نداشته باشند. مهری از پرسپولیس به تیم دیگری می‌رود، اما سینا هیچ وقت از پرسپولیس نمی‌رفت. من خیلی ناراحت شدم و از کار درویش تعجب کردم که بازیکنی از پایه‌ها به تیم بزرگسالان آمده و کار می‌کند و شاید  قیمتش از خیلی از بازیکنان ارزان‌تر باشد، اما یک دفعه او را بیرون می‌کنند و سعید مهری را می‌گیرند.  

او افزود:  به نظرم هیچ کدام از تیم‌های ما در آسیا نتیجه نخواهند گرفت. ما ساختاری نداریم تا فوتبالمان را تغییر بدهیم. نسلی از فوتبال می‌آید و ۴ نفرشان خوب هستند و سپس آن نسل می‌رود و ۴ بازیکن دیگر می‌آید، اما ما درجا می‌زنیم. ما باید مربیان خارجی را برای پایه‌های خود بیاوریم. همه چیز پول شده است.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار