منابع امنیتی اروپایی در مصاحبه با المیادین فاش کردند حزب الله در عملیات روز اربعین موفق شد از تیپ ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی ۲۲ کشته و ۷۴ زخمی بگیرد.

پس از مدت‌ها طفره رفتن و ادعای اسرائیل مبنی بر خنثی کردن عملیات پاسخ حزب الله لبنان به ترور شهید فؤاد شکر، منابع اروپایی حقیقت خسارات وارده به پایگاه گلیلوت و پایگاه  عین شیمر را برای المیادین فاش کردند.

بر اساس گزارش المیادین، منابع امنیتی اروپایی که خواستند نامشان پنهان بماند، فاش کردند که حزب الله در حمله  علیه پایگاه گلیلوت که مقر واحد ۸۲۰۰ است و پایگاه عین شمیر به موفقیت بزرگی دست یافت. این منابع تایید کردند که هدف گیری که از طریق آن حزب الله به ترور شهید فؤاد شکر، یکی از فرماندهان ارشد این جنبش پاسخ داد، منجر به ۲۲ کشته و ۷۴ زخمی در میان صهیونیست‌ها شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی در مردادماه گذشته، اشاره کرد که هدف گرفتن پایگاه گلیلوت که آژانس اطلاعات مرکزی و اطلاعات نظامی اسرائیل است، پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر بوده است که توسط مقاومت اسلامی انجام شد.

سید حسن نصرالله با اعلام اینکه این عملیات با عنوان «یوم اربعین» نامگذاری شده و تصمیم گرفته شد در روز اربعین امام حسین (ع) انجام شود، تأکید کرد: تعداد قابل توجهی از پهپاد‌ها به این دو هدف رسیده و به آن‌ها برخورد کردند، اما دشمن سکوت می‌کند، با این حال روز‌ها و شب‌ها می‌گذرند و حقیقت آنچه در آنجا رخ داده را آشکار می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار