منابع خبری اعلام کردند از امروز رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و آمریکا در دریای سرخ آغاز شده است.

امروز پنجشنبه رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و آمریکا موسوم به «دفاع از عقاب» آغاز شد که طی چند روز در ناوگان جنوبی در دریای سرخ در مصر برگزار می‌شود و برای اولین بار با حضور عناصر نیروی دریایی آمریکاست.

براساس گزارش اسپوتنیک، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت‌های آموزشی با اجرای بسیاری از سخنرانی‌های نظری و عملی برای دستیابی به هماهنگی و یکسان سازی مفاهیم عملیاتی بین نیرو‌های شرکت کننده آغاز شده است.

در ادامه بیانیه ارتش مصر آمده است: نمایشگاهی از سلاح‌ها و تجهیزات مورد استفاده در مراحل مختلف آموزشی نیز برگزار شد. این آموزش قرار است شامل اجرای تعدادی از فعالیت‌های آموزشی مختلف از جمله برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات مشترک دریایی باشد.

ارتش مصر همچنین خاطرنشان کرد: این آموزش در چارچوب تقویت روابط همکاری‌های نظامی و تبادل تجربیات با کشور‌های برادر و دوست انجام می‌شود.

این درحالی است که امروز آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ به مصر ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی کرد. این کمک مالی آمریکا در حالی انجام می‌شود که این کشور در حال حاضر در مذاکرات ناموفق آتش‌بس در غزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، به شدت به قاهره به عنوان همپیمان قدیمی خود متکی است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار