رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله رهاشدگی کویر در کشورمان باید حل شود و این یکی از اهداف بازدید‌های ما است.

ابراهیم عزیزی که روز پنجشنبه به همراه دیگر اعضای این کمیسیون به جیرفت سفر کرده است در فرودگاه این شهر و در جمع اهالی رسانه گفت: ضمن بازدید هوایی از برخی نقاط ضروری استان، ظرفیت ها، مزیت ها، نیاز‌ها و محدودیت‌هایی که استان در این زمینه دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مسائل شرق و جنوب شرق متعدد است، افزود: قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز که می‌توانند به حوزه‌های دفاعی و امنیتی ما هم خدشه وارد کند، تردد اشرار و انسداد مرز و کویر موضوعات مهمی است که باید برای آن تصمیم جامع و عاجلی گرفته شود.

عزیزی تصریح کرد: در شورای تامین شهرستان‌های جنوب استان هم امروز شرکت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: مسائل استان کرمان را با حضور فرمانداران، مسئولان سیاسی و نظامی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عزیزی بیان کرد: امیدواریم این بازدیدها، رفت و آمد‌ها و اقدامات نظارتی و جلساتی که با فرمانداران و متولیان امنیت برگزار می‌کنیم بتواند شاخص‌های امنیتی ما را ارتقا دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کرمان از جمله استان‌هایی به شمار می‌رود که نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است.

وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی با این هدف که کرمان را به عنوان لنگرگاه جنوب شرق کشور تقویت کند به این استان آمده است.

عزیزی افزود: امید می‌رود این اقدام و نتایجی که در نهایت خواهیم داشت، گزارش و جمع بندی که ارائه می‌شود بتواند این خواسته‌ها را در برنامه هفتم محقق کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پیگیر هستیم در پی این دیدار‌ها و پیگیری‌ها موضوعات مهم به قانون تبدیل شود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی و به دعوت بهنام سعیدی نماینده جیرفت و عنبرآباد و عضو این کمیسیون به کرمان سفر کرده‌اند.

منبع: ایرنا کرمان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار