کلنگ‌زنی ساخت استخر کارگران خمین در سال ۱۳۹۰ آغاز و به علت نبود اعتبار، متوقف شد و سرانجام در سال ۱۴۰۳ افتتاح شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری از استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین گفت: نشاط و سلامت نیروی کار به ویژه کارگران، سرمایه اصلی جامعه و موتور محرکه جامعه است.

چکشیان با بیان اینکه یک رکن جامعه کارگری مسایل معیشتی و اقتصادی است، افزود: رکن دوم نشاط، امید و انرژی است و ورزش یکی از مهمترین راهبرد‌های ایجاد نشاط در جامعه است.

او با اشاره به اینکه ۱۷۸ مجموعه و ۶۰۰ مکان ورزشی ویژه کارگران در کشور فعال است، گفت: برخی از مجموعه‌ها نیمه تمام است که امیدواریم با پیگیری مدیران جهادی این طرح‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استان مرکزی نیز پنج مجموعه ورزشی و ۲۰ مکان ورزشی دارد که عملیات اجرایی این استخر از سال ۹۰ آغاز شده بود.

محمد بیات نماینده مردم خمین در مجلس دوازدهم نیز در این آیین گفت: بهره برداری از یک پروژه پس از ۱۳ سال، زیبنده نیست چراکه زادگاه بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی باید به طور خاص دیده شود و توسعه این شهرستان نیازمند اعتبارات ویژه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: پروژه تکمیل استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین از سال ۱۳۹۰ با تامین مبلغ ۲ میلیارد ریال آغاز شد که به دلیل عدم تامین اعتبار، نداشتن مدارک مالکیت و تغییر نیافتن کاربری زمین محل احداث پروژه، ساخت آن تا سال ۱۴۰۱ با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد متوقف شد.

امیدی افزود: در سال ۱۴۰۱ با پیگیریی‌های انجام شده و پیگیری تغییر کاربری محل اجرای پروژه و همچنین اخذ سند مالکیت، تکمیل آن از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: مجموعه اعتبارات این طرح شامل ۸۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات منابع بانک رفاه کارگران، ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی و ۱۴۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد تأمین، ابلاغ و هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین به عنوان تنها استخر کارگری شهرستان در مساحت هزار مترمربع و زیربنای هزار و ۸۶۴ مترمربع با الحاقات و با هدف استفاده جامعه کارگری و آحاد مردم این شهرستان احداث و به بهره‌برداری رسید.

همزمان با هفته تعاون و در سفر یک روزه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه به شهرستان خمین شرکت تعاونی مستحکم پلیمر نیز به بهره‌برداری رسید.

این تعاونی تولید کننده پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه است که صنایع خودرویی و لوازم خانگی را تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.