مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور با نام شهید آیت الله محمدعلی آل هاشم ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در روز‌های آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

منجم در مراسم رونمایی از طرح‌های جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات  شهید آیت الله آل هاشم در سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شد گفت: اکنون تنها بخش‌هایی از نازک کاری ساختمان‌ها باقی مانده است که تلاش داریم در سریعترین زمان به اتمام برسد و بهره برداری از این پایگاه شروع شود.

وی مجموع مساحت پایگاه امداد و نجات شهید آیت الله آل هاشم شمال غرب کشور واقع در جاده تهران - تبریز بعد از پلیس راه سعیدآباد را ۱۰۳ مترمربع اعلام و اظهار کرد: این پایگاه به دلیل اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان را تحت پوشش دارد از اهمیت و ارزش بسیار بالایی به لحاظ امداد و نجات جاده‌ای برخوردار است.

منجم تجهیز و توسعه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را رو به رشد و قابل توجه خواند و ادامه داد: در این راستا امروز تعداد ۴۰ دستگاه خودروی جدید با تمام امکانات مورد نیاز به ناوگان عملیاتی هلال احمر استان اضافه می‌شود که در مواقع بحرانی و وقوع حوادث مختلف می‌تواند امنیت و آسایش را برای هموطنان به ارمغان آورد.

 وی گفت: برای خرید خودرو‌های جدید فوق اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

منجم راه اندازی بیمارستان سیار ۳۶ تختخوابی، تجهیز سامانه بی سیم جمعیت هلال احمر و تغییر آن از آنالوگ به دیجیتال با خرید تعداد ۱۵۰ دستگاه بی سیم و نصب دکل‌های مورد نیاز، اضافه شدن تعداد ۲ قلاده سگ زنده یاب ایتالیایی را از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه چند طرح جمعیت هلال احمر استان نیز برای هفته دفاع مقدس آماده بهره برداری شده است ساخت و تجهیز ۲ پایگاه امداد و نجات در شهرستان‌های میانه و کلیبر، مرکز تخصصی شیمی درمانی ۱۴ تختخوابی و بخش قلب و عروق را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

 سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: خدمات جمعیت هلال احمر به دلیل اهمیت آن در حوادث و مواقع بحرانی از اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

تراب محمدی افزود: جمعیت هلال احمر کشور و آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر کارنامه‌ای درخشان و عملکردی بسیار مطلوب در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی داشته است و ما قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی امدادگران این جمعیت هستیم.

وی حضور امدادگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و تیم‌هایی از آذربایجان شرقی در حوادث مختلف از قبیل زلزله در کشور‌های منطقه و به خصوص ترکیه را مورد تمجید قرار داد و اظهار کرد: در واقع این جمعیت بدون توجه به نژاد، قوم، زبان و فرهنگ‌های مختلف تنها به قصد کمک به همنوعان همواره در تلاش بوده و این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهد.

تراب محمدی بروز و وقوع مخاطرات گوناگون را همزاد طبیعت و اقلیم ایران و به خصوص آذربایجان شرقی خواند و با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر باید همیشه برای مقابله با حوادث آمادگی کامل داشته باشد نبود تجهیزات مدرن را یکی از چالش‌های اصلی این جمعیت بیان کرد.

وی گفت:هم اکنون هلال احمر کشور و آذربایجان شرقی با کمبود و نارسایی‌های مختلف در حوزه تجهیزات مواجه است که باید با مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی این مشکلات  رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار