نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان فراتر از انتظارات عمل کرد که برگزاری این رویداد در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سلام ستوده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره آسمان گفت: آثار برجسته‌ای از هنرمندان مختلف در این جشنواره به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال قابل توجه شهروندان و هنرمندان منطقه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره آسمان در سال‌های آینده نیز به طور حتم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری نخستین دوره این جشنواره نشان داد که مهاباد ظرفیت هنری بالایی دارد و می‌تواند در سطح ملی نیز عرض اندام کند.

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه هنر زمینه ساز رفع مشکلات و ارضای نیاز‌های روحی و روانی انسان است، اظهار کرد: آثار هنری ارایه شده در این جشنواره حاصل سال‌ها تلاش و رنج هنرمندان بود.

ستوده با اشاره به اهمیت جایگاه هنر گفت: مهاباد در آینده نزدیک صاحب سینما و همچنین فرهنگسرا خواهد شد و مقدمات عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

شهردار مهاباد هم در حاشیه این مراسم از ساخت سه سالن سینما در این شهرستان خبر داد و افزود: عملیات ساخت سه سالن در این شهر آغاز شده که امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بابک رستم پور یادآور شد: شهرداری و مجموعه شورای اسلامی مهاباد برای حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های بخش فرهنگ و هنر آمادگی دارند.

نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس شد و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد برپا شد.

برگزاری این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» در روز‌های ۱۸ تا ۲۱ شهریور برنامه ریزی شده بود.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر، در بخش فیلم ۳۰۰ اثر و در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که آثار و هنرمندان برتر امشب در آیینی معرفی شدند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.