وزیر امور خارجه چین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد که روابط پکن-تهران متاثر از دیگر کشور‌ها نخواهد بود.

 وانگ یی روز پنجشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان در سن‌پترزبورگ روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است.

وی تأکید کرد: چین به توافق مشارکت راهبردی دو کشور پایبند است و علاوه بر آن، حوزه‌های جدید همکاری را در نظر داریم.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: پکن و تهران چالش‌ها و تهدید‌های یکسانی دارند و از این رو، باید با یکدیگر همکاری کنند و تلاش‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را ناکام بگذاریم.

وانگ یی با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات پکن- تهران در دولت جدید ایران گفت: آماده تقویت همکاری‌ها در چارچوب کریدور‌های حمل و نقل هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار با اشاره به آغاز به کار دولت دکتر مسعود پزشکیان گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست ثابتی نسبت به چین دارد و رویکرد توسعه مناسبات تهران-پکن را دنبال می‌کند.

احمدیان گفت: تسهیل اجرای سند همکاری‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و چین و رفع موانع فراروی آن در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری دو و چند جانبه ایران و چین به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند.

نشست مقام‌های عالی رتبه امنیتی کشور‌های عضو بریکس روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

علاوه بر ایران، مقام‌های برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس در این نشست سه‌روزه شرکت کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در همکاری‌های بین‌المللی، معاون نخست‌وزیر صربستان و وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین‌المللی گفتگو کرد.

وی همچنین روز چهارشنبه با دستیار ویژه رئیس‌جمهوری برزیل و همچنین مشاور امنیت ملی هندوستان به صورت دوجانبه دیدار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار