از خادمان موکب یحیی بن زید (علیه السلام) گنبدکاووس که در ایام اربعین حسینی در کربلا از زائران پذیرایی کردند قدردانی شد.

امام جمعه گنبدکاووس در مراسم تجلیل از خادمان موکب یحیی بن زید علیه السلام گفت: موکب یحیی بن زید (ع) دومین موکب بزرگ استان گلستان است.

حجت الاسلام محمود ترابی روحانی مداری، تنوع خدمات، زمان خدمت، جوانگرایی، دلدادگی خدمت به مردم را از ویزگی‌های این موکب برشمرد.

در این مراسم جانشین سپاه نینوای استان گلستان گفت: حلقه اصلی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) افرادی هستند که در روز‌های سخت انقلاب اسلامی جان به کف دست گرفتند و خادمان امروز هم بازماندگان غافله شهدا هستند و این حکمتی است که این عزیزان ادامه خدمتشان را برای انتقال فرهنگ ناب انقلاب اسلامی در راه امام حسین علیه السلام انجام دهند.

سردار سید موسی حسینی افزود: کنگره عظیم اربعین زمینه سازتمدن نوین اسلامی است و امروز اربعین محل صدور امواج انقلاب اسلامی ایران است.

حسینی گفت: در ایام اربعین شاهد بودم که در این موکب جوانان آستین خدمت بالا زدند و از زائران پذیرایی کردند و این یعنی تربیت نسل حسینی با روحیه جهادی در کنگره عظیم اربعین حسینی که سینه به سینه منتقل شده است.

جانشین سپاه نینوای استان گلستان افزود: اربعین زمینه ساز امت اسلامی است که در آن ملت‌های مختلف در آئین پیاده روی اربعین جمع می‌شوند و این نشانه‌ی تمرین تشکیل امت اسلامی است.

این مراسم شب گذشته در مسجد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گنبدکاووس برگزار شد.

برچسب ها: خادمان موکب ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.