رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از روستا‌های زلزله‌زده نیکشهر بر ارتقای تاب‌آوری با پیاده‌سازی سامانه‌های هشدار و پاسخ سریع زلزله تاکید کرد.

محمد مهدی حیدری به همراه هیات کارشناسی از ساختمان‌های عمومی و خصوصی خسارت‌دیده در منطقه عمومی شهرستان نیک‌شهر و روستا‌های آبگاه دبار، آبگاه وانان و کوچینگ که با وقوع زمین‌لرزه همراه بود بازدید و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: در مذاکرات متعدد با مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، معاون فنی و نظارت سازمان تجهیز و توسعه مدارس کشور و مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر دستگاه‌های متولی، مطالبات مردم و مسئولین این مناطق مورد پیگیری قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مخاطرات متنوع زلزله در پهنه کشور به عزم جدی این مرکز در توسعه شبکه ملی شتاب‌نگاری برای ارتقای تاب‌آوری کشور در قالب پیاده‌سازی سامانه‌های هشدار و پاسخ سریع زلزله پرداخت و حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه به ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ردیف مستقل برای انجام بهینه وظایف و تکالیف پیش‌بینی شده در بند "ض" ماده ١٤ قانون مدیریت بحران کشور را، خواستار شد.

وی در حاشیه این بازدید فنی، از نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله نسل چهارم در مناطق زلزله‌زده رونمایی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار