کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اعلام کرد: پالایشگاه شازند تا پایان سال، برخط سازی دودکش‌ها را انجام دهد.

بررسی آخرین وضعیت کیفی هوا، علل و منشاءگرد و غبار‌های اخیر چند روز اخیر استان و پیگیری مصوبات قبلی سه دستور کار چهارمین کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر کارگروه در این نشست گفت: در شش ماهه گذشته ۶۳ روز هوای اراک ناسالم بوده که هفت روز آن ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده یعنی با شاخص بالای ۱۵۰ میکرون و ۵۷ روز نا سالم برای گروه‌های حساس با شاخص زیر ۱۵۰ میکرون بوده است.

یوسفی در ارتباط با منشاء گرد و غبار هم افزود: خوشبختانه از کشور‌های عربی امسال ریز گردی نداشتیم و ریزگرد‌ها فقط از کویر داخلی بوده که این یک مشکل و چالش جدی که بایستی به آن پرداختعه شود.

او گفت: در ارتباط با کویر داخلی تالاب میقان چشم‌هایی داخلی وجود دارد که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران اعتباراتی برای این کار تخصیص داده شده که انشالله این اعتبارات به زودی به به استان ارسال شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: بررسی مصوبات جلسات قبلی کارگروه دستور کار سوم جلسه بود که بحث برخط کردن دودکش‌های پالایشگاه شازند مصوبه مهمی است که مقرر شد نیروگاه با ارائه برنامه خود با استفاده از تکنولوزی‌های نوین تا اخر سالبا برخط سازی دودکش‌ها بتواند گرد و غبار را جذب کند.

یوسفی گفت: تامین حداکثر گاز برای سوخت و یا کاهش تولید برق و اورهال نیروگاه و تصویب تسهبیلات از طریق صندوق ملی محیط زیست برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده اراک و پیگیری از طریق شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
درختکاری در اطراف پتروشیمی و پالایشگاه با آبیاری قطره ای انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
سوزاندن گازهای فلر توسط دودکش های پالایشگاه و پتروشیمی شازند ممنوع شود