سرپرست موسسه آموزشی علوم و فنون کیش گفت: در کیتکس ضمن معرفی ظرفیت‌های منحصر به فرد و توانمندی‌های مرکز نوآوری، همه تلاش برای جذب سرمایه گذار جهت توسعه شرکت‌های موفق دانش بنیان به کار گرفته شد.

«کیتکس ۲۰۲۴» عنوان اختصاری سومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برق پایدار با محوریت فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی است که روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه جاری به مدت چهار روز با حضور بیش از ۱۴۰ شرکت فناور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کیش آغاز شد.

علیرضا فراهانی کیتکس را فرصتی برای معرفی آخرین دستاورد‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به سرمایه گذاران دانست و اظهار کرد: کیتکس می‌تواند چشم انداز روشنی از صنعت تکنولوژی در این حوزه باشد.

وی همچنین یکی از اهداف اصلی حضور در کیتکس ۲۰۲۴ را معرفی ابر پروژه داده محور سازمان منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: این ابر پروژه، چندین پروژه بزرگ دیگر را نیز در خود جای داده که با هدف جذب سرمای گذار در این نمایشگاه معرفی شد.

سرپرست موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با بیان اینکه مرکز نوآوری کیش با معرفی طرح جامع پارک فناوری به دنبال اجرای آن است، اضافه کرد: طرح جامع پارک فناوری شامل واحد‌های تجاری، تحقیقاتی، مسکونی و تفریحی است که با جذب سرمایه گذار آماده عملیاتی شدن است.

فراهانی ادامه داد: این پارک، به عنوان یک شهرک کوچک، تمام امکانات مورد نیاز پژوهشگران را در خود جای داده و محیطی ایده‌آل برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها فراهم خواهد کرد که بستری برای ارزیابی و مقایسه دستاورد‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش توسط مرکز نوآوری، بیان کرد: مرکز نوآوری کیش در سال ۱۳۹۹ و در اوج شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و با ارائه خدمات متنوع و ارزنده، نقش مهمی در حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان ایفا کرده است.

 مرکز نوآوری کیش با ایجاد فضایی اشتراکی برای ۴۰ شرکت نوپا، مشکل فضای کار این شرکت‌ها را برطرف و بستری مناسب برای رشد و توسعه آنها فراهم کرد.

با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش گشایش یافت.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات کیش و برق پایدار (Kitex ۲۰۲۴) فناوری‌های جدید خود را که غالبا در حوزه‌های هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، متاورس، بلاکچین و انرژی‌های پایدار می‌باشد به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و جلسات B ۲ B مختلف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به صورت رایگان در این نشست‌ها شرکت می‌کنند.

منبع:ایرنا

برچسب ها: کیتکس ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.