سفیر ایران در بورکینافاسو در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی این کشور درخصوص بررسی نقش این وزارتخانه جهت حمایت از گسترش همکاری‌های اقتصادی، فنی و تجاری دوجانبه گفتگو کرد.

مجتبی فقیهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو در دیدار با ابوبکر ناکانابو وزیر اقتصاد و دارایی این کشور در خصوص بررسی نقش این وزارتخانه جهت حمایت از گسترش همکاری‌های اقتصادی، فنی و تجاری دوجانبه گفتگو کرد.

ابوبکر ناکانابو در این دیدار بر نقش وزارت اقتصاد و دارایی بورکینافاسو جهت حمایت و در موارد لازم ارائه تضمین‌های دولتی جهت انجام پروژه‌های صنعتی و معاملات دوجانبه تأکید کرد.

از مهر سال ۱۴۰۲ که نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و صنعتی و فرهنگی ایران و بورکینافاسو با امضای ۹ سند همکاری به امضا رسید، زمینه‌های مناسبی جهت ارتقای روابط دوجانبه فراهم شده است.

همچنین در یک سال و نیم گذشته شرکت‌های دولتی و بازرگانان بخش خصوصی ایران و بورکینافاسو به شناخت خوبی از ظرفیت‌های تجاری و صنعتی دوجانبه رسیده اند که در صورت حل شدن موانع بانکی، شاهد رشد چشمگیری از صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور‌های آفریقایی خواهیم بود.

امری که در ارتقاء سطح اشتغال جوانان تحصیلکرده ایران و همچنین افزایش درآمد ملی نقش به سزایی ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار