وزیر بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز‌های کشور تطبیق دهیم.

محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی، از دانشجویان برجسته و فرهیخته کشور هستند، گفت: هدف ما باید این باشد که به مرز‌های دانش در جهان دست پیدا کنیم و این وظیفه دانشجویان است.

وی افزود: آینده کشور را دانشجویان می‌سازند و ما در تمامی زمینه‌ها دست نیاز و کمک به سوی شما جوانان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی دراز می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تلاش کنیم که علم و دانش مان به سود جامعه باشد؛ هدف ما باید شناسایی نیاز‌های بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیر لازم در حوزه تولید دارو و غذا صورت گیرد.

وی بیان کرد: هر کشوری باید نخبگانش را ارج نهد و از دانش آنها به سود مملکت بهره جوید، در عین حال باید بهترین امکانات و شرایط را برای فعالیت آنان مهیا کند که این موضوع مهم‌ترین راهکار ماندگاری نخبگان است.

وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به مردم کشورمان تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم، به طور حتم مسائل کشورمان حل و فصل خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر انجام پژوهش‌ها و مقالات کاربردی، گفت: پژوهش‌ها را باید با نیاز‌های کشور منطبق کنیم.

ظفرقندی همچنین در حاشیه این المپیاد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز‌های کشور تطبیق دهیم و فارغ التحصیلان را برای مناطق محروم استفاده کنیم.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی، پیوست‌های دوگانه، تامین بودجه برای آموزش و تامین استاد و نیروی انسانی برای آموزش دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

ظفرقندی به مشکلات دستیاران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و آیین نامه‌ها در مورد دستیاران مربوط به دوران گذشته است که ما در اولین اقدام بازبینی آیین نامه‌ها را خواهیم داشت تا شرایط برای دستیاران تسهیل شود و مشکلات آنها در دوره دستیاری و همچنین شروع به کار آنها به حداقل برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار