رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به بحران‌ کم‌آبی و خطر خشک شدن باغ‌ها و اراضی زراعی غرب استان گفت: این چالش جدی امنیت غذایی منطقه را تهدید می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه تامین آب کشاورزی از حبله‌رود تاثیر مستقیم بر معیشت مردم غرب استان سمنان (شهرستان‌های گرمسار و آرادان) دارد، گفت: ‌کشاورزی در این منطقه به صورت معیشتی است و بهره‌برداران آن مالکانی هستند که معیشت خانواده خود را از این طریق تامین می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در غرب استان‌ سمنان بیان کرد: ۲۷ هزار هکتار سطوح زراعی سالانه در این منطقه زیر کشت قرار دارد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن در فصل پاییز زیر کشت محصول‌های راهبردی از جمله گندم و جو است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه ۲۵ درصد از تولید گندم به مقدار بیش از ۲۳ هزار تن در استان متعلق به گرمسار و آرادان است، اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه کشت بهاره انجام می‌شود در ۲ سال گذشته به شدت دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد: کشت پنبه به‌ عنوان یکی از محصول‌های عمده زراعی در فصل بهار است که در سال زراعی فعلی کشاورزان غرب استان سمنان نتوانستند کشت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار