رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امواج بارشی که به استان وارد شده، از روز جمعه تقویت می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی و با ادامه فعالیت امواج تراز میانی جو طی ۲ روز آینده و در برخی نقاط نیمه شمالی استان شاهد رگبار‌های پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌هایی که از ۲ روز قبل در نیمه شمالی آذربایجان‌غربی آغاز شده همچنان ادامه می‌یابد، افزود: روز گذشته در چالدران ۲ میلی متر، چایپاره و شوط یک میلی متر بارش ثبت شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با مثبت ۱۱.۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و شهرستان بوکان با ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان ثبت شده‌اند، ادامه داد: در این مدت دمای ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی نیز بین مثبت ۱۶ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی صادر شده در این زمینه اضافه کرد: از روز چهارشنبه بر سرعت وزش باد در نواحی جنوبی استان افزوده می‌شود.

صابری گفت: هشدار‌های لازم نسبت به رعایت و بکارگیری تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد و بارش رگبار و رعد برق در روز‌های گذشته صادر شده و شهروندان باید به این هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه‌ها هم تردد نداشته باشند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای هفته جاری پیش‌بینی شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوددداری کنند.

بارش‌های مستمر در آذربایجان‌غربی از اواخر اردیبهشت قطع شده و در اواخر شهریور دوباره آغاز می‌شود؛ هرچند امسال پاییز کم بارشی برای کشور و به تبع آن آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.